Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kromozomal Hastalıklar | MBG328 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hacer KAYA ÇAKIR |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin kromozomal ve mitokondriyal kalıtıma bağlı olarak ortaya çıkan hastalıkların moleküler mekanizması hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Genetik hastalıklarda temel kliniği öğrenebilmek, Genotip- fenotip korelasyonunu öğrenmek, Genetik hastalıklarda kalıtım paternini öğrenebilmek , İnsan tanımlanabilir klinik paternlerinde terminolojiyi öğrenmek |
Ders Kaynakları |
Tıbbi Genetiğin Esasları, S. Edwards Tobias, İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul, 2014. •
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 5 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 6 | 6 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 93 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,65 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İnsan tanımlanabilir paternlerin terminolojisi | Tartışmalı Ders |
2 | İnsan genetiğinin prensipleri | Tartışmalı Ders |
3 | İnsan genomunun yapısı | Tartışmalı Ders |
4 | Kromozom nomenklatürü | Tartışmalı Ders |
5 | Kromozomal anomalilerin fenotipe etkisini etkileyen faktörler. | Tartışmalı Ders |
6 | Genetik hastalıkların analizinde kullanılan yöntemler | |
7 | Otozomal sayısal kromozom anomali sendromları | Tartışmalı Ders |
8 | X ve Y kromozomu anomalileri | |
9 | Otozomal kromozomlarda yapısal anomali sendromları | Tartışmalı Ders |
10 | Mikrodelesyon sendromları | Tartışmalı Ders |
11 | Tek gen hastalıkları | Tartışmalı Ders |
12 | Genetik tetkiklerde yaklaşım stratejileri | Tartışmalı Ders |
13 | Genetik danışma | Tartışmalı Ders |
14 | Genel Tekrar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel genetik kavramları tanımlayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler kromozom yapı ve organizasyonunu öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yapısal ve sayısal kromozom anomalilerini öğrenme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sık rastlanan genetik hastalıkları tanı ve tedavi yöntemlerini açıklayabilme ve tartışabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Genetik danışma gerektiren birey ve ailelere sunulan tedavi hakkında bilgi edinme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel genetik kavramları tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler kromozom yapı ve organizasyonunu öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yapısal ve sayısal kromozom anomalilerini öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sık rastlanan genetik hastalıkları tanı ve tedavi yöntemlerini açıklayabilme ve tartışabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Genetik danışma gerektiren birey ve ailelere sunulan tedavi hakkında bilgi edinme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |