EN
  • Anasayfa
  • MBG218 Ekoloji (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
MBG218 - Ekoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ekoloji MBG218 4 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Sema LEBLEBİCİ
Ders Veren Doç. Dr. Sema LEBLEBİCİ
Amaç

Dersin amacı; ekolojinin tanımının, ve ekolojinin temel kavramlarının öğretilmesi; ekosistemlerdeki abiyotik ve biyotik faktörler ile bu faktmrler arasındaki etkileşimlerinin öğretilmesi, populasyon ekolojisi, kent ekolojisi ve çevre kirliliği ile ilgili bilgi verilmesidir.

Ders İçeriği

Ekolojinin konusu, tanımı ve bölümleri; ekoloji ile ilgili temel kavramlar; biyotik ve abiyotik faktörler; karasal ekosistem; deniz ekosistemi; tatlı su ekosistemi; populasyon ekolojisi; komunite ve ekosistem ekolojisi; kent ekolojisi; çevre kirliliği ve kontrolü

Ders Kaynakları Genel Ekoloji (Sabri GÖKMEN, 2007, Nobel Yayınları)
Ekolojinin Temel İlkeleri (Eugene ODUM, Garry W. Barrett (Çeviri Kani Işık), 2008, Palme Yayıncılık
EKOLOJİ KAVRAMLAR VE UYGULAMALAR, Palme Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 104
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,08
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ekolojinin tanımı, alt bölümleri, ekoloji ileilgili temel kavramlar ve kurallar (minimum yasası, tolerans kuralı vb.) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Ekolojik faktörlerın sınıflandırılması; abiyotik ve biyotik faktörler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Adaptasyon çeşitleri ve türleşme mekanizmaları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Karasal ekosistemde ışık ve sıcaklık Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Karasal ekosistemde su, yağış, rüzgar ve toprağın canlılar üzerine etkileri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Deniz ve okyanus ekolojisi, biyotik ve abiyotik faktörleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Tatlı su ekolojisi, biyotik ve abiyotik faktörleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav (Vize) Ders
9 Populasyon Ekolojisi-I. Bölüm Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Populasyon Ekolojisi-II. Bölüm (Yaşam Eğrileri ve Populasyon Genetiği) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Kommunite Ekolojisi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Ekosistem Ekolojisi ve Madde Döngüleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Kent Ekolojisi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Atmosfer ve Su Kaynaklarındaki Kirlilik; İklim değişikliği, küresel ısınma, su kıtlığı ve kuraklık Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
15 Toprak kirliliği, kontrolü ve çözüm önerileri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ekosistemlerin sahip olduğu biyotik ve abiyotik faktörlerini ve bu faktörlerin etkilerini kavrar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Çevre kirliliği ve kontrolünü öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Populasyon ekolojisini ve kent ekolojisini öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Ekosistem ekolojisinin özelliklerini ve madde döngülerini öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Ekolojinin temel kavramlarını ve kurallarını öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Ekosistemlerin sahip olduğu biyotik ve abiyotik faktörlerini ve bu faktörlerin etkilerini kavrar. 3 1 2 1 1 2 4 1 3 1 4 5
Çevre kirliliği ve kontrolünü öğrenir. 3 1 2 1 1 2 4 1 3 1 4 5
Populasyon ekolojisini ve kent ekolojisini öğrenir. 3 1 2 1 1 2 4 1 3 1 4 5
Ekosistem ekolojisinin özelliklerini ve madde döngülerini öğrenir. 3 1 2 1 1 2 4 1 3 1 4 5
Ekolojinin temel kavramlarını ve kurallarını öğrenir. 3 1 2 1 1 2 4 1 3 1 4 5
Ortalama Değer 3 1 2 1 1 2 4 1 3 1 4 5