Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyoetik | MBG220 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze olarak verilir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tuba YAĞCI GURBANOV |
Ders Veren | |
Amaç |
Günümüzde genetik ve üreme teknolojilerinden kaynaklanan çeşitli etik problemler mevcuttur. Bu etik problemlerle ilgili bilincin oluşturulması ve bu konuların non-direktif olarak tartışılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Prenatal, preimplantasyon tanı etiği, dondurulmuş embriyolar, embriyo yöntemiyle evlat edinme, aşılar, acı çekme , bitkisel yaşam, gıda ve hidrasyon desteği, organ bağışı ve beyin ölümü, ötenazi ,İleri tıbbi direktifler, vasiyet. |
Ders Kaynakları |
David Suzuki, Peter Knudtson ; Genethics 1990.
Singer P.A, Viens A.M, The Cambridge Textbook of Bioethics, 2008, Cambridge University Press. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 12 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 12 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 12 | 24 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İnsan Olmanın Felsefi Anlamı, Ahlak Felsefesi Bütünlük, Doğruluk Dürüstlük, Bilinç ve Kooperasyon. | |
2 | Biyoetiğe Giriş ve Kapsadığı Konular | |
3 | Tarihsel Süreçte Biyoetiğin Öne Çıkmasına Neden Olan Örnekler | |
4 | Genetikteki Yeni Gelişmeler ve Biyoetik | |
5 | İnsan Eşeyselleği ve Üreme Teknolojileri Etiği | |
6 | Doğum Kontrolü ve Doğal Aile Planlaması Etiği | |
7 | Prenatal, Preimplantasyon Tanı Etiği | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Dondurulmuş Embriyolar, Embriyo Yöntemiyle Evlat Edinme, Aşılar | |
10 | Bitkisel Yaşam, Gıda ve Hidrasyon Desteği | |
11 | Organ Bağışı ve Beyin Ölümü | |
12 | Ötenazi | |
13 | İleri Tıbbi Direktifler, Vasiyet | |
14 | FİNAL |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler kök hücre teknolojileri ve hayvanlar üzerinde yürütülen araştırmaların biyoetik yönlerini tartışabilecektir. | |||
Öğrenciler yeni üreme teknikleri ve emriyon-fetüs hakları konusunda bilinçlenecektir. | |||
Öğrenciler biyoetik tarihçesi konusunda bilgi sahibi olacaktır. | |||
Dersin sonunda öğrenciler etik kuramı ve biyoetik konusunda bilgi sahibi olacaktır. | |||
Öğrenciler moleküler biyoloji, genetik ve biyoteknoloji konularındaki araştırmalarla ilgili etik kavramlar ve bu konudaki yasa ve yönetmelikler konusunda bilgi sahibi olacaktır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler kök hücre teknolojileri ve hayvanlar üzerinde yürütülen araştırmaların biyoetik yönlerini tartışabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler yeni üreme teknikleri ve emriyon-fetüs hakları konusunda bilinçlenecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler biyoetik tarihçesi konusunda bilgi sahibi olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dersin sonunda öğrenciler etik kuramı ve biyoetik konusunda bilgi sahibi olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler moleküler biyoloji, genetik ve biyoteknoloji konularındaki araştırmalarla ilgili etik kavramlar ve bu konudaki yasa ve yönetmelikler konusunda bilgi sahibi olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |