Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Moleküler Teknikler | MBG216 | 4 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emrah KAYGUSUZ |
Ders Veren | |
Amaç |
moleküler biyoloji ve genetik alanında yaygın olarak kullanılan teknikleri öğrenmek |
Ders İçeriği |
moleküler biyoloji ve genetik alanının tarihçesi, DNA izolasyonu, RNA izolasyonu, PCR hakkında temel kavramlar, PCR çeşitleri, Comet yöntemi, Malditof, flow sitometre ve kullanım alanları |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 10 | 10 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 8 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Moleküler biyoloji ile ilgili temel kavramlar | |
2 | farklı organizmalardan DNA isolazyon yöntemleri | |
3 | farklı organizmalardan RNA isolazyon yöntemleri | |
4 | farklı organizmalardan protein isolazyon yöntemleri | |
5 | PCR yöntemi ve tipleri | |
6 | ISSR ve RAPD PCR | |
7 | Vize | |
8 | Nested PCR | |
9 | Gerçek zamanlı PCR I | |
10 | Gerçek zamanlı PCR II | |
11 | Flow sitometri ve kullanım alanları | |
12 | Maldi-tof ve kullanım alanı | |
13 | Comet Yöntemi ve kullanım alanları | |
14 | ELISA yöntemi ve kullanım alanları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
PCR tekniğini bilir, uygulayabilir | |||
farklı organizmalardan DNA ve RNA izolasyonu yapabilir | |||
Flow sitometrenin temel prensibini bilir | |||
moleküler biyolojide kullanılan temel teknikleri bilir | |||
Maldi-Tof tekniğinin temel prensibini bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PCR tekniğini bilir, uygulayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
farklı organizmalardan DNA ve RNA izolasyonu yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Flow sitometrenin temel prensibini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
moleküler biyolojide kullanılan temel teknikleri bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Maldi-Tof tekniğinin temel prensibini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |