Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyoistatistik | MBG108 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze Eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Serpil TÜRKYILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin sonunda öğrenciler, sağlık alanındaki çalışmalarda istatistiğin rolünü ve önemini kavrayacak, istatistiğin sağlık alanında kullanımını ve analiz yöntemlerini öğrenecek, kapsamlı biyoistatistik konularını sağlık alanında kullanacaklardır. |
Ders İçeriği |
İstatistikte temel kavramlar, Tanımlayıcı istatistikler, Evren ve örnek, güç kavramı, iki grup oranının karşılaştırılması, iki grup ortalamasının karşılaştırılması, ikiden fazla grup ortalamasının karşılaştırılması, korelasyon, regresyon analizi. |
Ders Kaynakları |
Reha Alpar, Uygulamalı İstatistik, Detay Yayıncılık, Ankara, 2012.
Yusuf Çelik, NASIL? Biyoistatistik, Bilimsel Araştırma, SPSS, I. Baskı Eylül 2011 ARMITAGE, P. Statistical Methods in Medical Research, Blackwell Pub EVERITT, B.S., PICKLES,A. Statistical Aspects of The Design and Analysis of Clinical Trials, 2004. GELLER, N.L. Advances in Clinical Trial Biostatistics, 2004 ÖZDAMAR, K.(2013): SPSS ile Biyoistatistik, Nisan Kitabevi ÖZDAMAR, K.(2013) : Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi Cilt 1, 2, Nisan Kitabevi SOKAL, R, R., ROHLF F. J. Introduction to Biostatistics, Freemann Comp. SÜMBÜLOĞLU, K., SÜMBÜLOĞLU, V.(2019): Biyoistatistik, Hacettepe Üniv., Hatiboğlu Yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 11 | 44 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 12 | 12 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyoistatistiğin Tanımı, Önemi, Amaçları ve Sağlık Hizmetlerinde Kullanımı | |
2 | Veri Kaynakları ve Veri Toplama Yöntemleri | |
3 | Verilerin Sınıflandırılması, Tablo ve Grafiklerle Gösterilmesi | |
4 | Merkezi Eğilim Ölçüleri | |
5 | Dağılım Ölçüleri | |
6 | Örnekleme Yöntemleri | |
7 | Tahmin Yöntemleri | |
8 | Arasınav-Tahmin Yöntemleri (Devam) | |
9 | Önemlilik Testleri 1 | |
10 | Önemlilik Testleri 2 | |
11 | Önemlilik Testleri 3 | |
12 | Önemlilik Testleri 4 | |
13 | Korelasyon | |
14 | Regresyon Analizi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İstatistiksel yöntem ve ilkeleri sayabilme | |||
Sağlık bilimlerinde istatistik biliminin önemini kavrayabilme | |||
Bağımlı ve bağımsız değişkenler arasında ilişki arayabilme | |||
Bağımlı ve bağımsız iki grup ortalamasını karşılaştırabilme | |||
Araştırmada evren belirleyebilme ve bu evrenden doğru yöntem ile yeterli örnek alabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İstatistiksel yöntem ve ilkeleri sayabilme | 4 | 4 | - | - | 4 | 3 | 3 | 3 | - | - | - | 2 |
Sağlık bilimlerinde istatistik biliminin önemini kavrayabilme | 4 | 2 | - | - | 4 | 3 | 3 | 3 | - | - | - | 2 |
Bağımlı ve bağımsız değişkenler arasında ilişki arayabilme | 3 | 4 | - | - | 3 | 3 | 3 | 2 | - | - | - | 2 |
Bağımlı ve bağımsız iki grup ortalamasını karşılaştırabilme | 4 | 4 | - | - | 3 | 3 | 3 | 3 | - | - | - | 2 |
Araştırmada evren belirleyebilme ve bu evrenden doğru yöntem ile yeterli örnek alabilme | 4 | 4 | - | - | 4 | 3 | 3 | 3 | - | - | - | 2 |