Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel Biyoloji II | MBG102 | 2 | 3 + 3 | 7,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze olarak verilmektedir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tuba YAĞCI GURBANOV |
Ders Veren | |
Amaç |
Hayvanlarla ilgili çalışmaların onların doğal ortamlarında nasıl yapılacağını kavramak. |
Ders İçeriği |
Hayvanların doğal yaşam ortamlarında tespiti, yayılışları, ilişkileri, çevreye etkileri, çevreden nasıl etkilendikleri ve örnek almak amacıyla toplanmaları. |
Ders Kaynakları |
Neil A Campbell, Jane B. Reece, (2008) Biology with MasteringBiology, Pearson Education January.
Yaşamın Temel Kuralları, Ali Demirsoy, Cilt 1 Kısım II, Meteksan A.Ş. , PK 105, Maltepe, ANKARA Yaşamın Temel Kuralları, Ali Demirsoy, Cilt 1 Kısım I, Meteksan A.Ş. , PK 105, Maltepe, ANKARA |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 12 | 36 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 2 | 6 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 12 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 12 | 36 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 12 | 36 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 182 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Zoolojiye Giriş | |
6 | Sistematik kavramı, canlı çeşitliliği ve canlıların sınıflandırılması (virüs, bakteri, protista, mantar, bitki ve hayvan alemleri) | |
3 | Hayvanlar aleminin temel sınıflandırılması | |
4 | Hayvanların biyolojisi | |
6 | Hayvansal dokular | |
6 | Hayvansal dokular | |
7 | Hayvansal dokular | |
8 | Ara sınav | |
9 | Hayvanlarda organlar | |
10 | Hayvanlarda organların oluşturdukları sistemler | |
14 | Oganizmaların çevre ile olan ilişkileri, ekoloji ve ekolojiyi oluşturan temel unsurlar. | |
12 | Zoocoğrafya | |
13 | Zoolojide saha çalışmaları ve yasal izinler | |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hayvanlarda sistemleri anlar | |||
Evrim teorisini ve mekanizmalarını anlar | |||
Hayvanlarda organları anlar | |||
Canlıların sınıflandırılmasını anlar | |||
Canlıların çevreleriyle ilişkilerini anlar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hayvanlarda sistemleri anlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Evrim teorisini ve mekanizmalarını anlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hayvanlarda organları anlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Canlıların sınıflandırılmasını anlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Canlıların çevreleriyle ilişkilerini anlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |