EN
  • Anasayfa
  • MBG102 Genel Biyoloji II (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
MBG102 - Genel Biyoloji II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Genel Biyoloji II MBG102 2 3 + 3 7,0 Pdf
Birim Bölüm
MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze olarak verilmektedir.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Tuba YAĞCI GURBANOV
Ders Veren
Amaç

Hayvanlarla ilgili çalışmaların onların doğal ortamlarında nasıl yapılacağını kavramak.

Ders İçeriği

Hayvanların doğal yaşam ortamlarında tespiti, yayılışları, ilişkileri, çevreye etkileri, çevreden nasıl etkilendikleri ve örnek almak amacıyla toplanmaları.

Ders Kaynakları Neil A Campbell, Jane B. Reece, (2008) Biology with MasteringBiology, Pearson Education January.
Yaşamın Temel Kuralları, Ali Demirsoy, Cilt 1 Kısım II, Meteksan A.Ş. , PK 105, Maltepe, ANKARA
Yaşamın Temel Kuralları, Ali Demirsoy, Cilt 1 Kısım I, Meteksan A.Ş. , PK 105, Maltepe, ANKARA
Açıldığı Öğretim Yılı 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 12 36
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 2 6
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 12 36
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 12 36
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 12 36
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 10 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 182
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Zoolojiye Giriş
6 Sistematik kavramı, canlı çeşitliliği ve canlıların sınıflandırılması (virüs, bakteri, protista, mantar, bitki ve hayvan alemleri)
3 Hayvanlar aleminin temel sınıflandırılması
4 Hayvanların biyolojisi
6 Hayvansal dokular
6 Hayvansal dokular
7 Hayvansal dokular
8 Ara sınav
9 Hayvanlarda organlar
10 Hayvanlarda organların oluşturdukları sistemler
14 Oganizmaların çevre ile olan ilişkileri, ekoloji ve ekolojiyi oluşturan temel unsurlar.
12 Zoocoğrafya
13 Zoolojide saha çalışmaları ve yasal izinler
14 Final
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hayvanlarda sistemleri anlar
Evrim teorisini ve mekanizmalarını anlar
Hayvanlarda organları anlar
Canlıların sınıflandırılmasını anlar
Canlıların çevreleriyle ilişkilerini anlar
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Hayvanlarda sistemleri anlar - - - - - - - - - - - -
Evrim teorisini ve mekanizmalarını anlar - - - - - - - - - - - -
Hayvanlarda organları anlar - - - - - - - - - - - -
Canlıların sınıflandırılmasını anlar - - - - - - - - - - - -
Canlıların çevreleriyle ilişkilerini anlar - - - - - - - - - - - -