Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Transgenik Bitki Teknolojisi | MBG327 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sema LEBLEBİCİ |
Ders Veren | Doç. Dr. Sema LEBLEBİCİ |
Amaç |
Bitki biyolojisindeki güncel yaklaşımları anlamak, doğrudan ve dolaylı gen aktarım yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olmak, abiyotik ve biyotik strese dayanıklılıkta transgenik bitkilerle ilgili bilgi sahibi olmak, omik teknolojileri anlamak, RNA çeşitleri ve bitki biyoteknolojisindeki uygyulamaları hakkında bilgi edinmek, fitoremediastonda transgenik yaklaşımları kavramak ve transgenik bitkilerle ilgili problemleri tartışabilmek dersin amacını oluşturmaktadır. |
Ders İçeriği |
Neden transgenik bitki teknolojisine ihtiyaç vardır?, transgenik bitki elde etmede doğrudan ve dolaylı gen aktarım yöntemleri, abiyotik ve biyotik streslere dayanıklılıkta transgenik bitkiler, omik teknolojiler, miRNA'lar ve ağır metallerin fitoremediasyonunda transgenik bitkiler, genetiği değiştirilmiş organizmalar ile ilgili yaklaşımlar. |
Ders Kaynakları |
Bitki Biyoteknolojisi ve Genetik, 2016, C. Neal Setward,Nobel Akademik Yayıncılık
Bitki Biyoteknolojisinde Güncel Yaklaşımlar, Palme Yayınevi, 2019 BİTKİ BİYOTEKNOLOJİSİNDE GÜNCEL UYGULAMALAR VE DEĞERLENDİRMELER |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,12 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitki biyoteknolojisindeki gelişmeler | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Bitkilerde gen aktarım yöntemleri-dolaylı gen aktarım yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Bitkilerde gen aktarım yöntemleri-doğrudan gen aktarım yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Antik bitki DNA’sı | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Abiyotik strese dayanıklı transgenik bitkiler-kuraklık stresi | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Abiyotik strese dayanıklı transgenik bitkiler-tuzluluk stresi | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Abiyotik strese dayanıklı transgenik bitkiler- yüksek sıcaklık stresi | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | |
9 | Biyotik stres ile ilişkili transgenik yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Biyotik strese dayanıklılıkta transgenik bitkiler | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Omik Teknolojiler-I ,genomik | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Omik Teknolojiler-II, transkriptomik, proteomik, | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Omik Teknolojiler-III, metabolomik, fenomik | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Mikro RNA’lar ve uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders |
15 | Fitoremediasyonda transgenik bitkilerin kullanımı | Ders Tartışmalı Ders |
16 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bitkilerde gen aktarım yöntemlerini öğrenir. | Ödev / Proje Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Omik teknolojiler olarak bilinen, hücrenin işlevsel moleküllerin yüksek çıktılı teknolojiler yardımıyla tespit edilmesinde kullanılan yöntemler hakkında bilgi sahibi olur. | Ödev / Proje Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Fitoremediasyonda transgenik yaklaşımları öğrenir. | Ödev / Proje Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Abiyotik ve biyotik streslere karşı dayanıklılıkta transgenik bitkilerle ilgili bilgi sahibi olur. | Ödev / Proje Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
miRNA'lar ve transgenik bitki teknolojisinde kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. | Ödev / Proje Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bitkilerde gen aktarım yöntemlerini öğrenir. | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 4 | ;
Omik teknolojiler olarak bilinen, hücrenin işlevsel moleküllerin yüksek çıktılı teknolojiler yardımıyla tespit edilmesinde kullanılan yöntemler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 4 | ;
Fitoremediasyonda transgenik yaklaşımları öğrenir. | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 4 | ;
Abiyotik ve biyotik streslere karşı dayanıklılıkta transgenik bitkilerle ilgili bilgi sahibi olur. | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 4 | ;
miRNA'lar ve transgenik bitki teknolojisinde kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 4 | ;
Ortalama Değer | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 4 |