Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hücre Biyolojisi I | MBG201 | 3 | 3 + 3 | 7,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tuba YAĞCI GURBANOV |
Ders Veren | Doç. Dr. Tuba YAĞCI GURBANOV |
Amaç |
Hücreyi ve hücreyi meydana getiren organellerin yapı ve fonkiyonlarını anlamak, bu organellerde gerçekleşen kimyasal reaksiyonları ve bu reaksiyonların hücre biyolojisine etkilerini araştırmak |
Ders İçeriği |
Hücre kimyası ve biyosentez, biyoenergetik, membran yapı ve özellikleri, mitokondri ve kloroplastlarda enerji dönüşümleri, transport termodinamiği, organeller yapı ve işlevleri (nükleus, mitokondri, plastit, endoplazmik retikulum, ribozom, golgi aygıtı, lizozom, peroksizomlar, vakuol), proteinlerin hücre içi trafiği, zar füzyonu ve vesiküler taşınma, hücre iskeleti |
Ders Kaynakları |
Hücre, Moleküler Yaklaşım, Geoffey M. COOPER, Robert E. HAUSMAN
Moleküler Hücre Biyolojisi-Paul Matsudaira |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 14 | 84 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 1 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 1 | 3 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 167 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,55 | |||
AKTS | 7,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hücre Biyolojisine giriş | Ders |
2 | Hücre Kimyası (Hücrelerin moleküler bileşimi) I | Ders |
3 | Hücre Kimyası (Hücrelerin moleküler bileşimi) II | Ders |
4 | Hücre membranının yapısı ve fonksiyonu/Uygulamalı | Ders |
8 | Metabolik enerji | |
6 | Hücre iskeleti ve hücre hareketi | Ders |
7 | Hücre zarında moleküllerin taşınması | Ders |
8 | Makale inceleme ve tartışma | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Hücreler arası bağlar | Ders |
6 | Enzimler | |
9 | Nükleus | |
10 | Endoplazmik retikulum | |
13 | Hücre çeşitliliği prokaryotik ve ökaryotik hücreler | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Hücre Biyolojisinde moleküler araştırmalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hücresel organizasyonu tanımlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Hücre-hücre, hücre-hücre dışı ortam iletişimini tanımlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Hücre içi metabolik olayları öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Hücresel moleküler mekanizmaları tartışır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Hücre biyolojisinde moleküler araştırmaları anlamak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hücresel organizasyonu tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Hücre-hücre, hücre-hücre dışı ortam iletişimini tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Hücre içi metabolik olayları öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Hücresel moleküler mekanizmaları tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Hücre biyolojisinde moleküler araştırmaları anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |