Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hücre Biyolojisi I | MBG201 | 3 | 3 + 3 | 7,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tuba YAĞCI GURBANOV |
Ders Veren | Doç. Dr. Tuba YAĞCI GURBANOV |
Amaç |
Hücreyi ve hücreyi meydana getiren organellerin yapı ve fonkiyonlarını anlamak, bu organellerde gerçekleşen kimyasal reaksiyonları ve bu reaksiyonların hücre biyolojisine etkilerini araştırmak |
Ders İçeriği |
Hücre kimyası ve biyosentez, biyoenergetik, membran yapı ve özellikleri, mitokondri ve kloroplastlarda enerji dönüşümleri, transport termodinamiği, organeller yapı ve işlevleri (nükleus, mitokondri, plastit, endoplazmik retikulum, ribozom, golgi aygıtı, lizozom, peroksizomlar, vakuol), proteinlerin hücre içi trafiği, zar füzyonu ve vesiküler taşınma, hücre iskeleti |
Ders Kaynakları |
Hücre, Moleküler Yaklaşım, Geoffey M. COOPER, Robert E. HAUSMAN
Hücre- Moleküler Yaklaşım-Cooper Moleküler Hücre Biyolojisi-Paul Matsudaira |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 16 | 1 | 16 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 172 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,75 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hücre biyolojisine giriş | |
2 | Laboratuar tanıtımı, laboratuar kuralları, kullanılacak kimyasal ve ekipman ile ilgili bilgi | |
3 | Hücre Kimyası (Hücrelerin moleküler bileşimi) / Uygulamalı ve teorik mikroskop çalışması | |
4 | Hücre membranının yapısı ve fonksiyonu/Uygulamalı ve teorik mikroskop çalışması | |
5 | Hücre organelleri | |
6 | Enzimler | |
7 | Ara sınav | |
8 | Metabolik enerji | |
9 | Nükleus | |
10 | Endoplazmik retikulum | |
11 | Mitokondri | |
12 | Kloroplast | |
13 | Fotosentez ve ATP sentezi | |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hücre-hücre, hücre-hücre dışı ortam iletişimini tanımlar. | |||
Hücre içi metabolik olayları öğrenir | |||
Hücresel organizasyonu tanımlar. | |||
Hücresel moleküler mekanizmaları tartışır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hücre-hücre, hücre-hücre dışı ortam iletişimini tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hücre içi metabolik olayları öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hücresel organizasyonu tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hücresel moleküler mekanizmaları tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |