Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Moleküler Biyoloji I | MBG205 | 3 | 3 + 3 | 7,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsmail POYRAZ |
Ders Veren | Prof. Dr. İsmail POYRAZ Dr. Öğr. Üyesi Erhan APTULLAHOĞLU |
Amaç |
DNA'dan protein sentezinin ve biyolojik makromoleküllerin moleküler incelenmesi ve hücredeki proteinlerin yer aldıkları moleküler mekanizmaların anlaşılması |
Ders İçeriği |
Biyolojik makromoleküllerin yapıları, özellikleri ve sentezleri, temel genetik mekanizmalar, gen ekspresyonunun kontrolü, yer değiştirebilen DNA elemanları, plazmitler, viral grupların genetiği, hücrenin evrimi, hücre çekirdeği, hücre sinyalizasyonu, hücre içi iskeleti, hücre bölünme döngüsü, hücre bölünme mekanizmaları |
Ders Kaynakları |
The Cell: A Molecular Approach, Seventh Edition (2016) by Geoffrey M. Cooper and Robert E. Hausman
Lodish ve Ark. (2003) Moleküler Hücre Biyolojisi. Freeman and Company, New York/ G. M. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 10 |
Uygulama 1 | 10 |
Uygulama 2 | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 14 | 84 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 7 | 1 | 7 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 1 | 3 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 6 | 18 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 196 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Moleküler Biyolojinin temelleri, Biyolojik makromoleküllerin yapıları, özellikleri ve sentezleri | |
2 | Kalıtım, genler, DNA | |
3 | Temel genetik mekanizmalar | |
4 | Gen ekspresyonunun kontrolü | |
5 | Yer değiştirebilen DNA elemanları | |
6 | Rekombinant DNA teknolojileri | |
7 | Ara sınav | Problem Çözme |
8 | Nükleik asitler ve proteinlerin saptanması | |
9 | DNA'nın replikasyonu | |
10 | DNA'nın korunması ve yeniden düzenlenmesi (DNA rekombinasyon şekilleri), DNA onarımı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Benzetim Seminer |
11 | RNA Sentezi ve işlenmesi | |
12 | Prokaryotlarda transkripsiyon | |
13 | Ökaryotlarda transkripsiyon | |
14 | Transkripsiyon Faktörleri ve düzenlenmesi, RNA düzeltme (alternatif kesip ekleme) ve RNA yıkımı. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DNA onarım ve RNA işlenme mekanizmlarını öğrenip değerlendirir. | |||
Kalıtım, genler, Genom, DNA,kromozom gibi moleküler biyolojideki temel kavramları öğrenir. | |||
Rekombinant DNA teknolojileri ve kullanım alanlarını öğrenir. | |||
DNA'nın replikasyonu ve transkripsiyonunu öğrenir ve bu olayların farklı canlı gruplarındaki farklılıklarını yorumlayabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
DNA onarım ve RNA işlenme mekanizmlarını öğrenip değerlendirir. | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | 5 | - |
Kalıtım, genler, Genom, DNA,kromozom gibi moleküler biyolojideki temel kavramları öğrenir. | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | 5 | - | |
Rekombinant DNA teknolojileri ve kullanım alanlarını öğrenir. | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | 5 | - |
DNA'nın replikasyonu ve transkripsiyonunu öğrenir ve bu olayların farklı canlı gruplarındaki farklılıklarını yorumlayabilir. | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | 5 | - |