Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fizyoloji I | MBG307 | 5 | 3 + 3 | 6,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | teorik ve uygulama |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Dilek ÜNAL |
Ders Veren | Prof. Dr. Dilek ÜNAL |
Amaç |
Bitki fizyolojisi ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi |
Ders İçeriği |
Suyun yapısı ve özellikleri, bitkilerde su dengesi, mineral beslenme, Fotosentez:Işık reaksiyonları, Fotosentez:Karbon reaksiyonları, Flöemde taşınım, Solunum ve lipid metabolizması, Mineral Besinlerin Özümlenmesi, Fitokrom ve Bitki gelişmesinin ışık tarafından denetlenmesi, Bitki Hormonları |
Ders Kaynakları |
Bitki Fizyolojisi, Taiz and Zeiger
Anatomi ve Fizyoloji, Prof Dr Abdurrahman AKTÜMSEK, NOBEL YAYINLARI, 2010 Renkli Fizyoloji Atlası, Prof. Dr. S. Silbernagl, Prof. Dr. A. Despopulos |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 5 |
Kısa Sınav 2 | 5 |
Ödev 1 | 10 |
Uygulama 1 | 10 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
5
|
Destek Dersleri
|
20
|
Ek Dersler
|
5
|
Kategori
|
5
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
15
|
Temel Meslek Dersleri
|
10
|
Uygulama Dersleri
|
20
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
10
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
14 | Absisik Asit | |
4 | Fotosentez: Karbon reaksiyonları | |
3 | Fotosentez:Işık reaksiyonları | |
6 | Solunum | |
13 | Etilen | |
10 | Fitokromlar | |
2 | mineral beslenme | |
12 | Giberellinler ve Sitokininler | |
5 | Flömde Taşınım | |
9 | Mineral Besinlerin özümlenmesi | |
7 | Lipid metabolizması | |
1 | Suyun yapısı ve özellikleri, bitkilerde su dengesi | |
8 | Vize | |
11 | Oksinler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler bitki hormonları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olacaktır. | |||
Öğrenciler çimlenme, apikal dominansi ve senesens gibi büyüme olayları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olacaktır. | |||
Bu dersin sonunda öğrenciler mineral, karbon,azot ve enerji metabolizması hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||
Bu dersin sonunda öğrenciler, bitkilerde su alımı hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||
Dersin sonunda öğrenciler difüzyon, ozmoz ve su potansiyeli hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler bitki hormonları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olacaktır. | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler çimlenme, apikal dominansi ve senesens gibi büyüme olayları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olacaktır. | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dersin sonunda öğrenciler mineral, karbon,azot ve enerji metabolizması hakkında bilgi sahibi olacaktır. | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dersin sonunda öğrenciler, bitkilerde su alımı hakkında bilgi sahibi olacaktır. | - | - | 4 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dersin sonunda öğrenciler difüzyon, ozmoz ve su potansiyeli hakkında bilgi sahibi olacaktır. | 1 | 1 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |