EN
  • Anasayfa
  • MBG309 Mikrobiyoloji (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
MBG309 - Mikrobiyoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mikrobiyoloji MBG309 5 3 + 3 6,0 Pdf
Birim Bölüm
MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Sözlü anlatım ve tartışma
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Cihan DARCAN
Ders Veren Prof. Dr. Cihan DARCAN
Amaç

Mikroorganizmaların yapıları, işlevleri, fizyolojileri, ekolojisi ve genetiğinin öğrenilmesi, laboratuvarda deneysel olarak mikroorganizmalar ile çalışabilmesini sağlamak ve özelliklerini göstermek

Ders İçeriği

Mikroorganizmaların (bakterilerin, mayaların, mantarların ve virüslerin) yapıları, işlevleri, büyüme ve çoğalmaları, bakterilerin sınıflandırılması ve çeşitli aktiviteleri, fizyolojisi, metabolizması ve genetiği, mikroorganizmaların identifikasyonu ve kontrolü, mikroorganizmaların çevreleri ile ilişkileri, mikrobiyal patojenite ve immunoloji, mikroorganizma insan ilişkileri, boyama yöntemleri. mikroorganizmalaarın çeşitli özelliklerini laboratuvarda görülmesi

Ders Kaynakları Brock Mikroorganizmaların Biyolojisi
Açıldığı Öğretim Yılı 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Uygulama 1 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
60
Uygulama Dersleri
40
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 4 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 25 1 25
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 15 1 15
Uygulama 1 Uygulama 1 25 1 25
Final Final 30 1 30
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 5 3 15
Toplam İş Yükü (Saat) 206
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 8,08
AKTS 6,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Teorik: Mikroorganizmalar ve Mikrobiyoloji Lab: Kullanılacak aletler ve lab kuralları Tartışmalı Ders
2 Teorik: Mikrobiyal yaşama genel bir bakış ve makromoleküller Lab: Besiyerleri ve hazırlanması Tartışmalı Ders
3 Hücre yapısı ve işlevi Lab: Sterilizasyon ve dezenfeksiyon teknikleri Beyin Fırtınası
4 Ders: Hücre yapısı ve işlevi Lab: Saf kültür izolasyonu Beyin Fırtınası
5 Beslenme, laboratuvar kültürü ve metabolizma Lab: basit boyama, Gram boyama, spor boyama Beyin Fırtınası Laboratuar
6 Beslenme, laboratuvar kültürü ve metabolizma Lab: İMVİC Beyin Fırtınası Laboratuar
7 Mikrobiyal üreme, Lab: Karbonhidrat metabolizması Beyin Fırtınası
8 vize
9 Mikrobiyal çeşitlilik lab: Mikroorganizma izolasyonu ve saf kültür eldesi Beyin Fırtınası Laboratuar
10 prokaryotik çeşitlilik ve bakteriler lab: nişasta, protein ve lipit hidrolozi Laboratuar
11 Arkeler Lab: hareket, oksijen kullanımı, kileger iron agar ekimi Laboratuar
12 Ökaryotik mikroorganizmalar Lab: mantarlar Laboratuar
13 Virüsler ve viral çeşitlilik Lab: Bakteriyofaj izolasyonu Laboratuar
14 Mikroorganizmaların kontrolü, epidemiyoloji, immunoloji, hastalıklar Lab: Antibiyogram ve MİK testleri Beyin Fırtınası Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mikroorganizmaların hastalıklarını, önleme yollarını, immünolojiyi, endüstriyel faydalanmayı öğrenir Yazılı Sınav Ödev / Proje Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Mikroorganizmaların ekolojisini, yaşam şartlarını öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Mikroorganizma çeşitliliğini öğrenir Yazılı Sınav Ödev / Proje Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Mikroorganizma metabolizmasını, beslenmesini, üremesini öğrenir Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Mikrobiyoloji bilim dalını, tarihçesini, mikrobiyal yaşamı ve önemini öğrenir Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Mikroorganizmaların hastalıklarını, önleme yollarını, immünolojiyi, endüstriyel faydalanmayı öğrenir 1 2 2 1 3 2 1 1 1 1 4 1
Mikroorganizmaların ekolojisini, yaşam şartlarını öğrenir. 3 1 2 1 2 4 2 3 2 1 4 1
Mikroorganizma çeşitliliğini öğrenir 3 1 2 3 2 4 1 1 3 3 4 1
Mikroorganizma metabolizmasını, beslenmesini, üremesini öğrenir 3 1 2 4 3 4 2 1 1 1 4 1
Mikrobiyoloji bilim dalını, tarihçesini, mikrobiyal yaşamı ve önemini öğrenir 3 1 3 4 1 5 1 1 2 2 4 1
Ortalama Değer 2,6 1,2 2,2 2,6 2,2 3,8 1,4 1,4 1,8 1,6 4 1