Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyokimya II | MBG302 | 6 | 3 + 3 | 6,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Dilek ÜNAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Biyolojik bileşenlerin kimyası, biyolojik fonksiyon ile ilişkilendirilmesi, ve organizmada gerçekleşen kimyasal reaksiyonların tümü olarak tanımlanan “metabolizma”, transport sistemleri, enerjetik gibi konular hakkında bilgi vermek |
Ders İçeriği |
Metabolizma’nın temel kavramları, katabolizma (yıkım) ve fosfat bağı enerjisinin oluşumu, glikoliz, TCA-döngüsü, oksidatif fosforilasyon, yağ asitlerinin oksidasyonu ve amino-asitlerin oksidatif yıkımı, anabolizma (yapım), fotosentez, karbohidratların, lipidlerin, amino-asitlerin ve nükleotidlerin biyosentezi, membran bileşenlerinin biyokimyası, primer ve sekonder metabolitler, karbohidrat metabolizması, sitrik asit çevrimi ve pentoz fosfat yolu. elektron taşınması, nükleotid metabolizması, amino asit metabolizması, amonyak metabolizması ve üre çevrimi, lipid metabolizması, metabolizmanın entegrasyonu. |
Ders Kaynakları |
Lehninger Biyokimyanın İlkeleri (2016)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyoenerjetik ve biyokimyasal tepkime türleri | Tartışmalı Ders |
2 | Biyolojik yükseltgenme-indirgenme tepkimeleri | Tartışmalı Ders |
3 | Glikoliz, Glukoneogenez ve Pentoz Fosfat yolağı | Tartışmalı Ders |
4 | Metabolik düzenlemenin ilkeleri | Tartışmalı Ders |
5 | Glikojen metabolizması | Tartışmalı Ders |
6 | Sitrik asit çevrimi | Tartışmalı Ders |
7 | Yağ asidi yıkımı | Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | |
9 | Amino asit yükseltgenmesi ve üre yapımı | Ders |
10 | Oksidatif fosforillenme | Ders |
11 | Karbonhidrat biyosentezi | Tartışmalı Ders |
12 | Amino asitlerin biyosentezi | Ders |
13 | Metabolizmanın hormonal düzenlenmesi | Ders |
14 | Metabolizmanın hormonal düzenlenmesi ve bütünleştirilmesi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Anabolik ve katabolik yolaklar hakkında kapsamlı bilgi edinimi | |||
Metabolik düzenlemenin ilkeleri hakkında kapsamlı bilgi edinimi | |||
Biyenerjetik ve metabolizma hakkında kapsamlı bilgi kazanımı |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Anabolik ve katabolik yolaklar hakkında kapsamlı bilgi edinimi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Metabolik düzenlemenin ilkeleri hakkında kapsamlı bilgi edinimi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Biyenerjetik ve metabolizma hakkında kapsamlı bilgi kazanımı | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |