Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gelişim Biyolojisi | MBG310 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Onur EROĞLU |
Ders Veren | Doç. Dr. Onur EROĞLU |
Amaç |
Gelişimsel biyolojiyi moleküler ve genetik açıdan öğrenmek |
Ders İçeriği |
Gelişim modelleri, hücre farklılaşma mekanizmaları, hücre kaderinin ve embriyonik eksenlerin belirlenmesi, organ oluşumu sırasında hücreler arası etkileşimler |
Ders Kaynakları |
Ders notları
Gelişim Biyolojisi, Prof. Dr. A. Yavuz KILIÇ, Anadolu Üni, 1997 Gelişim Biyolojisi, Scott F. Gilbert, nobel tıp kitabevleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 2 | 2 | 4 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,39 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gelişim Biyolojisine Giriş | |
2 | Büyüme ve Farklılaşmanın Kontrolü | |
3 | Gelişimde Görevli Genler | |
4 | Mitoz Hücre Bölünmesi | |
5 | Mayoz Hücre Bölünmesi | |
6 | Hücre Adhezyon Molekülleri | |
7 | Vize | |
8 | DNA Metilasyonu ve Gelişim Genetiğindeki Önemi | |
9 | JAK/STAT Sinyal Yolağı | |
10 | MAPK Sinyal Yolağı | |
11 | Notch Sinyal Yolağı | |
12 | WNT Sinyal Yolağı | |
13 | WNT Sinyal Yolağı ve Gelişim Genetiğindeki Önemi | |
14 | Hedgehog Sinyal Yolağı ve Organizma Üzerine Etkileri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
organ oluşumu sırasında hücreler arası etkileşimlerin anlaşılması | |||
DNA Metilasyonun Gelişimdeki Öneminin Öğrenilmesi | |||
hücre kaderinin ve embriyonik eksenlerin belirlenmesi | |||
Hücre farklılaşmasında yer alan sinyal yolaklarının öğrenilmesi | |||
Gelişim Modellerinin Öğrenilmesi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
organ oluşumu sırasında hücreler arası etkileşimlerin anlaşılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
DNA Metilasyonun Gelişimdeki Öneminin Öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
hücre kaderinin ve embriyonik eksenlerin belirlenmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hücre farklılaşmasında yer alan sinyal yolaklarının öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gelişim Modellerinin Öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |