Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Rekombinant DNA Teknolojisi | MBG403 | 7 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsmail POYRAZ |
Ders Veren | Prof. Dr. İsmail POYRAZ |
Amaç |
Rekombinant DNA teknolojisi, klonlama sistemleri ,transgenik canlılar hakkında bilgi vermek ,bu teknolojiyi kullanırken uygun yöntemin seçimi ve uygulanması konusunda bilgi ve deneyim kazandırmak |
Ders İçeriği |
Moleküler Biyoloji ve Genetik Mühendisliği, nükleik asitlerle çalışma, genetik mühendisliğinin araçları, gen manipülasyonunun metodolojisi, konak hücreler ve vektörler, klonlama stratejileri, polimeraz zincir reaksiyonu, seleksiyon, rekombinantların tanınması ve analizi, genom ve genlerin kavranması, genetik mühendisliği ve biyoteknoloji, gen manipülasyonunun medikal ve adli tıp uygulamaları, transgenik bitki ve hayvanlar. |
Ders Kaynakları |
Biyoteknoloji Mustafa Arda, Kükem Derneği Bilimsel Yayınları, Ankara 1995.
Bitki Biyoteknolojisi, C. Neal Stewart Jr., Çeviri editörleri Prof. Dr. Hüseyin Avni Öktem ve Prof. Dr. Meral Yücel, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016. Biyoteknoloji |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Moleküler Biyoloji ve Genetik Mühendisliği | |
2 | Genetik mühendisliğinin araçları | |
3 | Nükleik asitlerle çalışma | |
4 | Gen manipülasyonunun metodolojisi | |
5 | Konak hücreler ve vektörler | Beyin Fırtınası |
6 | Klonlama stratejileri | |
7 | Ara sınav | |
8 | Polimeraz zincir reaksiyonu | |
9 | Seleksiyon | |
10 | Rekombinantların tanınması ve analizi | |
11 | Genom ve genlerin kavranması | |
12 | Genetik mühendisliği ve biyoteknoloji | |
13 | Gen manipülasyonunun medikal ve adli tıp uygulamaları | |
14 | Transgenik bitki ve hayvanlar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Klonlama stratejilerini, polimeraz zincir reaksiyonunu, seleksiyon işlemini, rekombinantların tanınması ve analizini, genom ve genlerin kavranmasını öğrenir. | |||
Moleküler Biyoloji ve Genetik Mühendisliğini, nükleik asitlerle çalışmayı, genetik mühendisliğinin araçlarını, gen manipülasyonunun metodolojisini, konak hücreler ve vektörlerini öğrenir. | |||
Genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi, gen manipülasyonunun medikal ve adli tıp uygulamalarını öğrenir. | |||
Transgenik bitki ve hayvanların nasıl oluşturulduğunu öğrenir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Klonlama stratejilerini, polimeraz zincir reaksiyonunu, seleksiyon işlemini, rekombinantların tanınması ve analizini, genom ve genlerin kavranmasını öğrenir. | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | 5 | - |
Moleküler Biyoloji ve Genetik Mühendisliğini, nükleik asitlerle çalışmayı, genetik mühendisliğinin araçlarını, gen manipülasyonunun metodolojisini, konak hücreler ve vektörlerini öğrenir. | - | - | 4 | 4 | 4 | - | - | - | 4 | - | 4 | - |
Genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi, gen manipülasyonunun medikal ve adli tıp uygulamalarını öğrenir. | - | - | 4 | 4 | 4 | - | - | - | 4 | - | 4 | - |
Transgenik bitki ve hayvanların nasıl oluşturulduğunu öğrenir | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | 5 | - |