Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyoteknoloji | MBG404 | 8 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cihan DARCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Biyoteknolojinin tıp, tarım, hayvancılıktaki uygulamaları ve biyoteknolojinin kontrolünü anlatmak |
Ders İçeriği |
Biyolojik sistemlerin moleküler biyoteknolojileri, kendine yabancı DNA moleküllerinin prokaryot ve ökaryotlarda ifadeleri, transgenetik bitki ve hayvanlar, tedavide kullanılan ajanların mikrobiyolojik üretimleri, aşılar ve genetikleri değişime uğratılmış yitecek maddeler, kalıtsal hastalıkların moleküler tanıları, insan gen tedavisi, DNA'nın adli tıpta aplikasyonları, moleküler biyoloji kontrolü ve patent kanunları. |
Ders Kaynakları |
Biyoteknolojiye Giriş (Thieman, Palaldino- 2013)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 48 | 1 | 48 |
Final | Final | 48 | 1 | 48 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 159 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,24 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyoteknoloji Yüzyılı ve İşgücü | |
2 | Rekombinant DNA Teknolojisi ve Genomik | |
3 | Ürün Olarak Proteinler | |
4 | Mikrobiyal Biyoteknoloji | |
5 | Bitki Biyoteknolojisi | |
6 | Hayvan Biyoteknolojisi (Araştırmada hayvanlar ve klonlama) | |
7 | Hayvan Biyoteknolojisi (transgenik hayvanlar ve insan antikorlarının hayvanlarda üretimi) | |
8 | Dönemiçi ara sınav | |
9 | DNA Parmakizi ve Adli Analizler | |
10 | Tıbbi Biyoteknoloji (Hastalık Tanı ve Teşhisinde Moleküler Biyolojinin Gücü; Tıbbi Ürünler ve Biyoteknoloji Uygulamaları) | |
11 | Tıbbi Biyoteknoloji ( Gen Tedavisi; Rejeneratif Tıbbın Potansiyeli) | |
12 | Tıbbi Biyoteknolojide Yenilikçi Uygulamalar | |
13 | Biyoteknoloji Mevzuatı | |
14 | Etik ve Biyoteknoloji |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyoteknolojinin tüm dallarında kapsamlı blgi edinimi | |||
Rekombinant DNA teknolojisi ve biyoteknolojik uygulamaları hakkında kapsamlı bilgi edinimi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyoteknolojinin tüm dallarında kapsamlı blgi edinimi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Rekombinant DNA teknolojisi ve biyoteknolojik uygulamaları hakkında kapsamlı bilgi edinimi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |