Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyoinformatik II | MBG420 | 8 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emrah KAYGUSUZ |
Ders Veren | |
Amaç |
İnternet tabanlı biyolojik veribankalarını ve çeşitli biyoinformatik paket programlarını kullanmak ve uygulamalı olarak öğretmek |
Ders İçeriği |
Gen Bankaları ve genom projeleri,Yatay dizi hizalama ile örtüşen dizilerin bir araya getirlmesi, Moleküler bilgiler ile filogenetik analiz, Tahmini protein yapı analizleri. |
Ders Kaynakları |
Lesk, A. M., (2002) Introduction to Bioinformatics Oxford University Pres.
Biyologlar için Biyoenformatik, Yazarlar:Pavel Pevzner, Ron Shamir, Çeviri editörü: Zeki Kaya, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,55 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gen bankaları | |
2 | Gen bankaları II | |
3 | Genom projeleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
4 | Yatay dizi hizalama ile örtüşen dizilerin bir araya getirilmesi | Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması |
5 | Filogenetik analiz yöntemleri | |
6 | Fenetik Ekol Veya Numerik Fenetik | |
7 | Ara sınav | |
8 | Mesafe Temelli Yöntemler | Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
9 | Kümelenme Temelli Algoritmalar, UPGMA(Unweighted Pair Group Method Algorithm), Neighbor-Joining (NJ) | Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
10 | En iyi durum (optimum) Temelli Yöntem | |
11 | Karakter Temelli Yöntemler, Maximum Parsimony (MP) | |
12 | Maximum Likelihood (ML), Bayesian inference | |
13 | Proteinlerin tahmini sekonder yapı analizleri | Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
14 | Üç boyutlu tahmini protein yapı analizleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tahmini protein yapı analizlerinin nasıl yapıldığını öğrenir. | |||
Yatay dizi hizalama ile örtüşen dizilerin bir araya getirlmesi yöntemlerini öğrenir. | |||
Moleküler bilgiler ile filogenetik analiz yapabilir | |||
Gen Bankalarını ve genom projelerini öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tahmini protein yapı analizlerinin nasıl yapıldığını öğrenir. | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | ;
Yatay dizi hizalama ile örtüşen dizilerin bir araya getirlmesi yöntemlerini öğrenir. | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | ;
Moleküler bilgiler ile filogenetik analiz yapabilir | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | ;
Gen Bankalarını ve genom projelerini öğrenir. | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | ;
Ortalama Değer | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 |