Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Model Organizmalar | MBG212 | 4 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Dilek ÜNAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Model organizmalar, onların genetik yapısı ve moleküler biyolojisi hakkında bilgi paylaşımı. |
Ders İçeriği |
Model organizmalara giriş, bakteriofajlar, bakteriler, mayalar, algler, bikiler, zebra balığı, fareler, deney hayvanları ile çalışma kuralları ve etik. |
Ders Kaynakları |
Gelişmekte olan Model Organizmalar
Spesifik Ders Notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 36 | 1 | 36 |
Final | Final | 40 | 1 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,24 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Model organizmalara giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Bakteriofajlar | Tartışmalı Ders |
4 | Virüsler | Tartışmalı Ders |
5 | Mayalar | Tartışmalı Ders |
6 | Maya moleküler biyolojisi | Tartışmalı Ders |
7 | Algler | Tartışmalı Ders |
8 | Dönemiçi ara sınav | |
9 | Bitkiler | Ders |
10 | Arabidopsis thaliana | Tartışmalı Ders |
11 | Zebrabalığı | Tartışmalı Ders |
12 | Hayvan modelleri: fareler ve sıçanlar | Tartışmalı Ders |
13 | Deney hayvanları ile çalışma kuralları ve etik | Ders |
14 | Deney hayvanları mevzuatı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Model organizmalarla yapılan çalışmalar hakkında bilgi edinme | |||
Model organizmaların biyolojisi hakkında bilgi edinme | |||
Model organizma nedir öğrenme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Model organizmalarla yapılan çalışmalar hakkında bilgi edinme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Model organizmaların biyolojisi hakkında bilgi edinme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Model organizma nedir öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |