Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam Öncesi Türk Devletleri Tarihi | TAR105 | 1 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - İngilizce |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Seda YILMAZ VURGUN |
Ders Veren | Doç. Dr. Seda YILMAZ VURGUN |
Amaç |
İslam Öncesi Türk Kültür Tarihi konusunda ayrıntılı bilgi vermek ve bu dönemde kurulmuş olan Türk devletlerinin siyasi, sosyal, kültürel ve iktisadi yapıları hakkında bilgilendirmek |
Ders İçeriği |
İslam Öncesi Türk Kültür Tarihi konusunda ayrıntılı bilgi vermek |
Ders Kaynakları |
Bahaeddin Ögel, Türk Kültürünün Gelişme Çağları, İstanbul 1998.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 15 | 3 | 45 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 5 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hun İmparatorluğu | |
2 | Tabgaç Devleti ve Göktürk Devleti | |
3 | Uygurlar ve Kırgızlar, | |
4 | Türgişler ve Karluklar | |
5 | Oğuzlar ve Sabar Devleti | |
6 | Avar Hakanlığı ve Hazar Hakanlığı | |
7 | Peçenekler, Bulgar Devletleri | |
8 | ARASINAV | |
9 | Eski Türk Topluluğunun Sosyal Yapısı, aile, urug, boy, budun, devlet yapısı | |
10 | Türklerde töre anlayışı, kut ve cihan hakimiyeti düşüncesi | |
11 | Türklerde din, düşünce ve ahlak | |
12 | Türk Devletlerinin teşkilat yapısı | |
13 | Türk Devletlerinde iktisadi hayat | |
14 | Türklerde kültür-sanat |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İslam Öncesi Türk Tarihinin Kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Türk Kültür Tarihi ile ilgili bilgilenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İslam Öncesi Türk Tarihinin Kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk Kültür Tarihi ile ilgili bilgilenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |