Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Kültür Tarihi | TAR215 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - İngilizce |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Seda YILMAZ VURGUN |
Ders Veren | Doç. Dr. Seda YILMAZ VURGUN |
Amaç |
Türklerde sosyal hayat, giyim-kuşam kültürü, sanatı, dili ve dini hakkında bilgiler vermek |
Ders İçeriği |
Türklerde sosyal hayat hakkında bilgi vermek |
Ders Kaynakları |
İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul 1997.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 5 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 15 | 3 | 45 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Amacı, Kaynakları, Kültür ve Kültür Kavramı, Kültür ve Medeniyet Farkı, Kültürel değerlerin oluşumunu etkileyen faktörler | |
2 | Türklerde devlet fikri (Millet, ülke, hâkimiyet, teşkilat); Hakimiyet anlayışı (hakimiyetin ilahi temelleri, hakimiyetin intikali) | |
3 | Türklerde devlet başkanı (hükümdarlık sembolleri, devlet başkanının özellikleri); idari yapı ve özellikleri; Hukuk | |
4 | Türklerde Ordu (Teşkilat, Savaş araç ve gereçleri, askeri eğitim) | |
5 | Türklerde Sosyal Hayat: Sosyal Yapı (Aile, boy, bodun); Orta Asya Türklerinde bayram ve festivaller | |
6 | Türklerde ekonomik hayat: besicilik, tarım ve ticaret | |
7 | Türklerde beslenme ve giyim-kuşam | |
8 | ARASINAV | |
9 | Türklerde din ve din kültürü: Gök Tanrı Dini, Atalara saygı ve bağlılık, tabiat kuvvetlerine inanma, diğer dinler | |
10 | Türklerde Sanat ve Türk Sanatı kavramının oluşumu: Resim, heykel, mimarlık ve müzik | |
11 | Türklerde yerleşik hayata geçiş ve şehirleşme | |
12 | Türklerde yazı dili ve edebiyatı: Yazı, dil, edebiyat (destanlar, efsaneler) | |
13 | Türklerde Bilim ve Zaman Hesabı (takvim) | |
14 | Türklerde Düşünce ve Ahlak- Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kültür ve Medeniyet kavramları ile bu kavramlar arasındaki farklılıkları karşılaştırır. | |||
Türklerde Sosyal hayatı değerlendirir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kültür ve Medeniyet kavramları ile bu kavramlar arasındaki farklılıkları karşılaştırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türklerde Sosyal hayatı değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |