EN
  • Anasayfa
  • TAR215 Türk Kültür Tarihi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TAR215 - Türk Kültür Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türk Kültür Tarihi TAR215 3 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - İngilizce
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Seda YILMAZ VURGUN
Ders Veren Doç. Dr. Seda YILMAZ VURGUN
Amaç

Türklerde sosyal hayat, giyim-kuşam kültürü, sanatı, dili ve dini hakkında bilgiler vermek

Ders İçeriği

Türklerde sosyal hayat hakkında bilgi vermek

Ders Kaynakları İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul 1997.
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 5 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 15 3 45
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin Amacı, Kaynakları, Kültür ve Kültür Kavramı, Kültür ve Medeniyet Farkı, Kültürel değerlerin oluşumunu etkileyen faktörler
2 Türklerde devlet fikri (Millet, ülke, hâkimiyet, teşkilat); Hakimiyet anlayışı (hakimiyetin ilahi temelleri, hakimiyetin intikali)
3 Türklerde devlet başkanı (hükümdarlık sembolleri, devlet başkanının özellikleri); idari yapı ve özellikleri; Hukuk
4 Türklerde Ordu (Teşkilat, Savaş araç ve gereçleri, askeri eğitim)
5 Türklerde Sosyal Hayat: Sosyal Yapı (Aile, boy, bodun); Orta Asya Türklerinde bayram ve festivaller
6 Türklerde ekonomik hayat: besicilik, tarım ve ticaret
7 Türklerde beslenme ve giyim-kuşam
8 ARASINAV
9 Türklerde din ve din kültürü: Gök Tanrı Dini, Atalara saygı ve bağlılık, tabiat kuvvetlerine inanma, diğer dinler
10 Türklerde Sanat ve Türk Sanatı kavramının oluşumu: Resim, heykel, mimarlık ve müzik
11 Türklerde yerleşik hayata geçiş ve şehirleşme
12 Türklerde yazı dili ve edebiyatı: Yazı, dil, edebiyat (destanlar, efsaneler)
13 Türklerde Bilim ve Zaman Hesabı (takvim)
14 Türklerde Düşünce ve Ahlak- Değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kültür ve Medeniyet kavramları ile bu kavramlar arasındaki farklılıkları karşılaştırır.
Türklerde Sosyal hayatı değerlendirir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Kültür ve Medeniyet kavramları ile bu kavramlar arasındaki farklılıkları karşılaştırır. - - - - - - - - - - - - - -
Türklerde Sosyal hayatı değerlendirir. - - - - - - - - - - - - - -