Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam Medeniyeti Tarihi | TAR427 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | İlk İslam kaynakları ve kurumları hakkında bilgi verme, İslam kültürünün gelişimi ve diğer toplumlar üzerindeki etkileri hakkında bilgi verme |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Abdulhalik BAKIR |
Ders Veren | Prof. Dr. Abdulhalik BAKIR |
Amaç |
İslam Kültür ve Medeniyetinin sınırlarını, konularını ve etkilerini bilme. |
Ders İçeriği |
İslam Kültür ve Medeniyetinin kaynakları, öğeleri, Ön Asya ve Afrika toplumlarına etkileri, Asya ve Uzakdoğu'ya etkileri, günümüze kadarki gelişim seyri. |
Ders Kaynakları |
Barthold, W. İslâm Medeniyeti Tarihi
Kayaoğlu, İ. İslâm Kurumları Tarihi Toynbee, A. Tarih Bilinci Kazıcı, Z. İslâm Medeniyeti ve Müesseseleri Tarihi Hitti, Ph. K. Siyasî ve Kültürel İslâm Tarihi İbn Haldun. Mukaddime I |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 12 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 1 | 3 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 1 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 3 | 1 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 3 | 1 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 12 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İslam Medeniyetine Giriş | |
2 | İslam Medeniyetinin Temelleri | |
3 | İslam Medeniyetine Türklerin Katkıları | |
4 | İslam Medeniyetine Arapların Katkıları | |
5 | İslam Medeniyetine İranlıların Katkıları | |
6 | İslam Kültür Medeniyetin Üzerinde Uzakdoğu Medeniyetleri ile Bizans'ın Etkisi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | İslam Sanatı | |
9 | İslam Mimarisi | |
10 | İslam Şehirciliği | |
11 | İslam Kurumları | |
12 | Dini Kurumlar ve Vakıflar | |
13 | Sanayi ve Endüstri Kolları | |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İslam kültür ve medeniyetini ana hatlarıyla öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İslam kültür ve medeniyetini ana hatlarıyla öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |