EN
  • Anasayfa
  • TAR427 İslam Medeniyeti Tarihi (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
TAR427 - İslam Medeniyeti Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İslam Medeniyeti Tarihi TAR427 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi İlk İslam kaynakları ve kurumları hakkında bilgi verme, İslam kültürünün gelişimi ve diğer toplumlar üzerindeki etkileri hakkında bilgi verme
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Abdulhalik BAKIR
Ders Veren Prof. Dr. Abdulhalik BAKIR
Amaç

İslam Kültür ve Medeniyetinin sınırlarını, konularını ve etkilerini bilme.

Ders İçeriği

İslam Kültür ve Medeniyetinin kaynakları, öğeleri, Ön Asya ve Afrika toplumlarına etkileri, Asya ve Uzakdoğu'ya etkileri, günümüze kadarki gelişim seyri.

Ders Kaynakları Barthold, W. İslâm Medeniyeti Tarihi
Kayaoğlu, İ. İslâm Kurumları Tarihi
Toynbee, A. Tarih Bilinci
Kazıcı, Z. İslâm Medeniyeti ve Müesseseleri Tarihi
Hitti, Ph. K. Siyasî ve Kültürel İslâm Tarihi
İbn Haldun. Mukaddime I
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 12 36
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 1 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 5 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 3 1 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 1 3
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 1 3
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 3 1 3
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 1 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 1 3
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 3 1 3
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 3 1 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 12 36
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 10 30
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 150
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,88
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İslam Medeniyetine Giriş
2 İslam Medeniyetinin Temelleri
3 İslam Medeniyetine Türklerin Katkıları
4 İslam Medeniyetine Arapların Katkıları
5 İslam Medeniyetine İranlıların Katkıları
6 İslam Kültür Medeniyetin Üzerinde Uzakdoğu Medeniyetleri ile Bizans'ın Etkisi
7 Ara Sınav
8 İslam Sanatı
9 İslam Mimarisi
10 İslam Şehirciliği
11 İslam Kurumları
12 Dini Kurumlar ve Vakıflar
13 Sanayi ve Endüstri Kolları
14 Final
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İslam kültür ve medeniyetini ana hatlarıyla öğrenir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
İslam kültür ve medeniyetini ana hatlarıyla öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -