Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk İnkılabının Temelleri | TAR229 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Dilara USLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Türk Bağımsızlık Savaşı, Atatürk inkılâpları ve Atatürkçü Düşünce Sistemi ile Türkiye Cumhuriyeti tarihinin ulusal ve evrensel değerini yeni kuşaklara aktarmak. Ulusal kazanımların insanlığın ortak medeni değerleriyle ilişkisi bağlamında Türk modernleşme serüveninin önemini kavramak. Atatürk ilkeleri ve inkılâpları ile Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler karşısında bilimsel bir bakış açısı geliştirmek. Türk ulusunu Atatürkçü düşünce paralelinde milli hedefler etrafında milli bir bilinçle birleştirmek. |
Ders İçeriği |
Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler. 1923–1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası. Türk Devriminin İlkeleri: Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik, Milliyetçilik ve bütünleyici ilkeler. |
Ders Kaynakları |
Encyclopedia Britannica, Online
İslam Ansiklopedisi, TDV yayınları İslam Ansiklopedisi, MEB yayınları https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ https://dergipark.org.tr/tr/ Afet İnan " Atatürk", İ.Başgil "Atatürk ve Din",M.Kemal Atatürk "Nutuk",C.Küçük " Türk Dış Politikası",F.Armaoğlu "Türk Dış Politikası" |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Siyasî alanda yapılan inkılâplara parçalı ve bütüncül bakabilme | Ders |
2 | Çok partili rejim denemeleri ve sonuçlarını anlama ve değerlendirebilme becerisi kazanma | Ders |
3 | Hukuk alanında yapılan inkılâpların anlaşılması becerisini kazanma | Ders |
4 | Eğitim ve kültür alanında yapılan inkılâplar bilgisine ulaşabilme ve anlama becerisi kazanma | Ders |
5 | Sosyal alanda yapılan inkılâpların bilgisine ulaşabilme ve anlama becerisi | Ders |
6 | Ekonomik alanda yapılan çalışmalar bilgisine ulaşabilme ve anlama becerisi | Ders |
7 | Sağlık alanında yapılan çalışmalar bilgisine ulaşabilme ve anlama becerisi kazanma | Ders |
8 | Vize Sınavı | Ders |
9 | Atatürk dönemi (1923-1932) Türk dış politikası çalışmalarını birlikte anlayabilme ve bütüncül bakabilme becerisi kazanma | Ders |
10 | Atatürk dönemi (1932-1938) Türk dış politikası çalışmalarını birlikte anlayabilme ve bütüncül bakabilme becerisi kazanma | Ders |
11 | Türk İnkılâbı’nın temel ilkelerinden Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik ilkelerinin farkındalığına varma ve yapılanların duygusuna | Ders |
12 | Lâiklik, Devletçilik, Halkçılık, İnkılâpçılık ilkelerinin farkındalığına varma ve yapılanların duygusuna anlayabilme zevkini kazanma | Ders |
13 | Atatürkçülüğün temel ilkelerini bütünleyici ilkeleri anlayabilme, değerlendirebilme, bütüncül bakabilme yeteneği kazanma | Ders |
14 | Mustafa Kemal Atatürk’ten sonra Türkiye Cumhuriyeti gelişmelerine analiz edebilme, anlayabilme ve bütüncül bakabilme becerisi kazanma | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Siyasi alanda yapılan devrimleri öğrenmek | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Siyasi alanda yapılan devrimleri öğrenmek | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 1 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 | 5 |