EN
  • Anasayfa
  • TAR249 İlkçağ Tarihi Kaynakları (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TAR249 - İlkçağ Tarihi Kaynakları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İlkçağ Tarihi Kaynakları TAR249 3 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Gülgüney MASALCI ŞAHİN
Ders Veren
Amaç

Antikite olarak da bildiğimiz Eskiçağ tarihi ile ilgili olarak antikçağ yazarlarının ve eserlerinin tanıtılması.

Ders İçeriği

Eskiçağ tarihinin konusu coğrafi sınırları ve eskiçağda tarih yazıcılığı ile birlikte eski batı yazarlarının kavranılması.

Ders Kaynakları 1)Herodotos & Tarih (Historiai) ALFA YAYINLARI Herodot (Herodotos) Yayın Yılı: 2007 2)Thukydides Tarihi
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tarihin tanımı (ayrıntılı olarak) Ders
2 Eskiçağ tarihinin konusu ve coğrafi sınırları (Eski Batı) Ders
3 Eskiçağ tarihinin zaman bakımından sınırları Ders
4 Antik kütüphaneler Ders
5 Eskiçağ Tarihinin yardımcı bilim dalları Ders
6 Takvim sistemleri Ders
7 Eskiçağ’da Eski Batıda tarih yazıcılığı Ders
8 Vize Sınavı Ders
9 Büyük İskender devri tarihçileri Ders
10 Roma dönemi tarihçileri I Ders
11 Yunanca yazan tarihçiler Ders
12 Latince yazan tarihçiler Ders
13 İmparatorluk devri tarihçileri Ders
14 Genel değerlendirme Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. 3 1 1 3 3 3 5 1 3 3 5 1 1 5
Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. - - - - - - - - - - - - - -
Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. - - - - - - - - - - - - - -