Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Selçuklu Kültür ve Medeniyeti Tarihi | TAR255 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KAVAK |
Ders Veren | |
Amaç |
İslami dönemde kurulan ve Eski Türk Teşkilatı ile Beylikler ve Osmanlı Dönemi arasında bir tür geçiş dönemi olan ilk büyük teşkilatlı Türk Devleti Selçukluların teşkilatını öğrenen öğrencilerin Osmanlı Devlet teşkilatını ve günümüz kültürünü daha iyi kavramasını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Selçuklulara dair ekonomik, sosyal, ilmi hayat gibi konular anlatılır. |
Ders Kaynakları |
Ahmed Eflaki, Ariflerin Menkıbeleri (Mevlana ve Etrafındakiler), c.1-2, Çev. T. Yazıcı, Remzi Kit., İst., 1986.
Akdağ M., Türkiye’nin İktisadi ve İctimai Tarihi, c. 1: 1243-1453, Üçüncü Basım, Tekin Yay., Ank., 1979.
Baykara T. Türkiye Selçukluları Devrinde Konya, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay. Ankara, 1985.
Baykara, T., Türkiye Selçuklularının Sosyal ve Ekonomik Tarihi, IQ Kültür ve Sanat Yayıncılık, İstanbul, 2004.
----------------, Türk Kültürüne Bakışlar, Atatürk Kültür Merkezi Ank., 2001.
Korkmaz F. Gazâli’de Devlet, Türkiye Diyanet Vakfı Yay. Ankara, 1995. Köprülü M. Fuad– W. Barthold, İslam Medeniyeti Tarihi, DİB Yay., Ankara, 1973. Köprülü, M. Fuad, İslâm ve Türk Hukuk Tarihi Araştırmaları ve Vakıf Müessesesi, Ötüken Neşriyat, İstanbul, 1983. Köprülü M. Fuad, Bizans Müesseselerinin Osmanlı Müesseselerine Tesiri, Ötüken Neşriyat, İstanbul, 1986. Krone P. Ortaçağ İslam Dünyasında Siyasi Düşünce, Çev. H. Köni, İstabul, 2007. Turan O. Türkiye Selçukluları Hakkında Resmî Vesikalar. Metin, Tercüme ve Araştırmalar, Ankara, 1988. Turan O. Selçuklular ve İslâmiyet, Ötüken Neşriyat, İstanbul, 2005. Turan, O. İstanbul'un Fethinden Önce Yazılmış Tarihi Takvimler, Türk Tarih Kurumu, Ankara, 2007. Turan, R., Türkiye Selçuklularında Hükümet Mekanizması, MEB, İst., 1995. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hükümdar, Hâkimiyet Alâmetleri ve Unvanları | Ders |
2 | Hükümdarın Yetkileri: Yasama-Yürütme-Yargı | Ders |
3 | Saray ve Hükümet (Merkez) Teşkilatı | Ders |
4 | Başlıca Dîvânlar ve Teşkilatları | Ders |
5 | Dîvân Teşkilatı (Devam) | Ders |
6 | Taşra Teşkilatı | Ders |
7 | Askerî Teşkilat ve Ordu; Atabeylik Sistemi | Ders |
8 | Vize Sınavı | Ders |
9 | İctimaî / Sosyal Hayat | Ders |
10 | Toprak / Arazi ve Halk, İkta Sistemi | Ders |
11 | İlmiye Teşkilatı, Adâlet ve Yargı Sistemleri | Ders |
12 | İktisadî ve Ticarî Hayat, Şehirler | Ders |
13 | Ahi Teşkilatı | Ders |
14 | Dinî Hayat ve Sûfîlik | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Selçuklu tarihinin kaynaklarını inceleyebilir; | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Selçuklu tarihi hakkında yapılmış araştırmaları inceleyip tahlil edebilir; | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Dönemin ekonomik ve sosyal yönlerini sorgulayabilir; | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Selçuklu tarihinin kaynaklarını inceleyebilir; | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 1 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 | 5 |
Selçuklu tarihi hakkında yapılmış araştırmaları inceleyip tahlil edebilir; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dönemin ekonomik ve sosyal yönlerini sorgulayabilir; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |