Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ortaçağ Avrupa Tarihi | TAR254 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Cihan YEMİŞÇİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Ortaçağ Avrupa Tarihi hakkında genel bir bakış açısı kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Ortaçağ Avrupa'sını tarih, coğrafya ve kimlik çerçevesinde tanımak, toplum ve kültürel yapısını irdeleyerek mukayeseli olarak gözler önüne sermek. |
Ders Kaynakları |
İslam Ansiklopedisi, MEB Yayınları
İslam Ansiklopedisi, TDV Yayınları https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ https://dergipark.org.tr/tr/ Le Goff, Jacques (1999) Ortaçağ batı uygarlığı; çev. Hanife Güven, Uğur Güven. İzmir: Dokuz Eylül Yayınları. * Guryeviç, Aron. (1995) Ortaçağ Avrupası'nda birey. çev. İlknur İgan-Zeynep Ülgen. – İstanbul:AFA. * Tanilli, Server. (1994) Yüzyılların gerçeği ve mirası : Ortaçağ Tarihi. İstanbul: Cem Yayınevi. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Erken Orta Çağ (324-1000): Roma İmparatorluğu, Hıristiyanlık | Ders |
2 | Germen Kavimler Göçü, Frank Devleti, Merovenj ve Karolenj dönemi | Ders |
3 | Yüksek Orta Çağ Dönemi (1000-1300): Karolenj İmparatorluğu'nun çöküşü ve Feodalizmin Yükselişi | Ders |
4 | Alman İmparatorluğu'nun yükselişi | Ders |
5 | Haçlı Seferleri, Ticaretin canlanması, Şehirler ve loncaları | Ders |
6 | Feodal monarşiler, İmparatorluk ve papalık, Kraliyet otoritesinin güçlenmesi | Ders |
7 | Temsili yönetim, Düşünce yapısı ve kurumlar | Ders |
8 | Vize Sınavı | Ders |
9 | Geç Orta Çağ Avrupa'sının Durumu (1300-1475); Kilise ve Devletin Çatışması | Ders |
10 | Büyük Şizma ve Batı Avrupa konsilleri | Ders |
10 | Büyük Şizma ve Batı Avrupa konsilleri | Ders |
12 | Ulusal Monarşilerin Gelişmesi: Fransa | Ders |
13 | Ulusal Monarşilerin Gelişmesi: Rusya | Ders |
14 | Final sınavı öncesi genel değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Orta Çağ Avrupa Uygarlığının Modern zamanların siyasal kültürüne katkısını öğrenir. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Orta Çağ Avrupa Uygarlığının Modern zamanların siyasal kültürüne katkısını öğrenir. | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 1 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 | 5 |