Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Osmanlı İdaresinde Balkanlar | TAR264 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze - Örgün |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Cihan YEMİŞÇİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Osmanlıların Balkanları fetih süreci, Balkanlarda Osmanlı idaresinin tesisi, payitahtın eyaletlerle münasebetleri ve yerel yönetimlerle alakalı siyasi, askeri, ekonomik, sosyal, kurumsal ve kültürel tarihe dair konularla ilgili bilgi sahibi olma. |
Ders İçeriği |
Osmanlıların Balkanları fetih süreci, Balkanlarda Osmanlı idaresinin tesisi, payitahtın eyaletlerle münasebetleri ve yerel yönetimlerle alakalı siyasi, askeri, ekonomik, sosyal, kurumsal ve kültürel tarihe dair ders akışında yer alan konular işlenecektir. |
Ders Kaynakları |
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi, I-IV, Ankara 1995.
Barbara Jelavich, Balkanlar Tarihi, 2 cilt, İstanbul, 2013. Halil İnalcık, "Stefan Duşan'dan Osmanlı'ya, XV. asırda Rumeli'de hıristiyan sipahiler ve menşeleri", 60. Doğum Yılı Münasebetiyle Fuad Köprülü Armağanı (Ayrıbasım), İstanbul 1953. İslam Ansiklopedisi, Eyalet maddeleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 15 | 3 | 45 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Osmanlı öncesi Balkan Tarihi | |
2 | Rumeli’ye Çıkış ve Kuruluş Dönemi Osmanlı Fetihleri | |
3 | Balkan devletleriyle ilk münasebetler ve antlaşmalar | |
4 | II. Mehmed Devri ve Balkanlarda imparatorluk idaresinin tesisi | |
5 | Osmanlıların Adriyatik politikaları ve askeri harekatlarda Balkan eyaletlerinin rolü | |
6 | Kanuni Sultan Süleyman devrinden 1592'ye kadar Balkanlar | |
7 | 1592-1606 Osmanlı-Avusturya Savaşları ve Zitvatorok Antlaşması | |
8 | Genel Değerlendirme ve Ara Sınav | |
9 | Osmanlı İmparatorluğu’nu parçalama projelerinde Balkanların yeri | |
10 | 17. Yüzyılda Balkanlar | |
11 | II. Viyana Kuşatması, Haçlı İttifakı ile Savaşlar ve Karlofça Antlaşması | |
12 | Balkanlarda Yerel idareler ve bağlı hükümetler | |
13 | Balkan ticareti | |
14 | Genel Tekrar ve Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Alanla alakalı yorum kabiliyeti gelişir. | |||
Kronolojik tarih bilgisini edinir. | |||
Dönemin genel konjonktürünü anlar. | |||
Osmanlıların Balkanları fetih süreci, Balkanlarda Osmanlı idaresinin tesisi, payitahtın eyaletlerle münasebetleri ve yerel yönetimlerle alakalı siyasi, askeri, ekonomik, sosyal, kurumsal ve kültürel tarihe dair konularla ilgili bilgi sahibi olur. | |||
Konunun kaynakları ve literatürü hakkında genel bilgisi olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanla alakalı yorum kabiliyeti gelişir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kronolojik tarih bilgisini edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dönemin genel konjonktürünü anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Osmanlıların Balkanları fetih süreci, Balkanlarda Osmanlı idaresinin tesisi, payitahtın eyaletlerle münasebetleri ve yerel yönetimlerle alakalı siyasi, askeri, ekonomik, sosyal, kurumsal ve kültürel tarihe dair konularla ilgili bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Konunun kaynakları ve literatürü hakkında genel bilgisi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |