Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yeniçağ Avrupa Tarihi | TAR371 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze - Örgün |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Cihan YEMİŞÇİ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Cihan YEMİŞÇİ |
Amaç |
Avrupa’nın Yeniçağ’daki siyasi, askeri, sosyal, ekonomik tarihine dair konularla ilgili bilgi sahibi olma. |
Ders İçeriği |
Avrupa’nın Yeniçağ’daki siyasi, askeri, sosyal, ekonomik tarihine dair ders akışında yer alan konular işlenecektir. |
Ders Kaynakları |
Komisyon, Ortaçağ-Yeniçağ Avrupa Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yay., Eskişehir, 2013.
Komisyon, Avrupa Tarihi, İstanbul Üniversitesi Yay., İstanbul. J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, İnkılap Kitabevi, İstanbul 2010. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 15 | 3 | 45 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 15 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 15 | 30 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 164 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,43 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ortaçağ’da Avrupa | |
2 | İstanbul’un Fethinden Augsburg Antlaşması’na kadar Avrupa Tarihi | |
3 | Rönesans | |
4 | Reform | |
5 | Coğrafya Keşifleri | |
6 | Habsburg Hegemonyası | |
7 | İspanya, Portekiz ve Hollanda | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kraliçe Elizabeth ve İngiltere’nin Yükselişi | |
10 | XIV. Louis ve Fransa | |
11 | XVII. ve XVIII. Yüzyıllarda Avusturya | |
12 | Rusya'nın Yükselişi | |
13 | Prusya'nın Yükselişi | |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Avrupa'nın tarihi coğrafyasını öğrenilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Avrupa devletlerini ve tarihi gelişim süreçlerini tanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Avrupa'nın tarihi coğrafyasını öğrenilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Avrupa devletlerini ve tarihi gelişim süreçlerini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |