Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarih Felsefesi I | TAR373 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Seda YILMAZ VURGUN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı tarih, tarihsel olgu, tarih bilgisi kavramlarıyla ilgili sorunları açımlayıp tartışarak tarihsel bilginin yapısıyla özelliklerini sorgulamaktır. |
Ders İçeriği |
Kanun ve güç, savaş ve barış, yönetim biçimleri, toplumun kökenleri, toplumun hedefleri, idealizm ve materyalizm, zaman, yok olma/yok etme ve gelişme, teoloji ve bilim, doğa kanunu ve pozitif kanun, sınıf çatışmaları, bir hedef olarak özgürlük, tarihsel kanıt ve felsefi biçim, tarihi alt etmek ya da ondan birşeyler öğrenmek, yabancılaşma ve uyum gibi konuların Vico, Montesquieu, Kant, Hegel, Marx, Nietzsche, Heidegger, ve Benjamin gibi düşünürlerin metinleri ekseninde incelenmesi ve tartışılması. |
Ders Kaynakları |
İslam Ansiklopedisi, MEB Yayınları
İslam Ansiklopedisi, TDV Yayınları https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ https://dergipark.org.tr/tr/ |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Antikçağ Ortaçağda tarih kavramı | Ders |
2 | “Historia”nın çifte anlamı, Augustinus, İbn Haldun, Ortaçağda felsefe tarih karşıtlığı | Ders |
3 | Hümanizm ve Aydınlanmada tarih kavramı | Ders |
4 | Yeniçağ, Tarihsel Kuşkuculuk, Herder, Aydınlanmacı ilerleme idesi | Ders |
5 | 19. yüzyıl: “Tarih Yüzyılı” | Ders |
6 | Kant, Schiller, Alman İdealizmine kadar Almanya’da tarih felsefesi | Ders |
7 | Alman İdealizmi | Ders |
8 | Vize Sınavı | Ders |
9 | İdealizm sonrasında tarih kavramı | Ders |
10 | Pozitivist ve Marxist tarih anlayışları; Kierkegaard, Nietzsche, Schopenhauer | Ders |
11 | 20. Yüzyılda tarih kavramı, Yeni Kantçılık, Dilthey, Yeni Hegelci tarih anlayışı | Ders |
12 | Frankfurt Okulu, varoluşçu tarih anlayışı | Ders |
13 | Türkiye'de Tarih felsefesi | Ders |
14 | Genel Değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarih felsefesi hakkında bilgi sahibi olunur. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarih felsefesi hakkında bilgi sahibi olunur. | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 1 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 | 5 |