Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Demokrasi Tarihi | TAR313 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Selma GÖKTÜRK ÇETİNKAYA |
Ders Veren | Doç. Dr. Selma GÖKTÜRK ÇETİNKAYA |
Amaç |
Türk tarihinin demokrasi kavramı içerisinde analiz edilmesini, olay ve gelişmelerin demokrasi ile ilişkili olarak verilmesini hedeflemektedir. |
Ders İçeriği |
Demokrasi Kavramı, Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemlerinde Demokrasi, Atatürk'ten Günümüze Demokrasi, Demokrasinin Vazgeçilmezi: Seçimler, Demokrasiden Uzaklaşılan Süreçler: Darbeler |
Ders Kaynakları |
Kemal Karpat, Türk Demokrasi Tarihi
Faruk Ataay, Türkiye Demokrasi Tarihi Tanıl Bora, Cereyanlar, Türkiye'de Siyasi İdeolojiler Cemil Koçak, Darbeler Tarihi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 50 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 3 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 4 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Demokrasi nedir? Demokrasinin Tarihsel Serüveni | |
2 | Osmanlı Devleti'nde Demokrasi Anlayışı | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Atatürk Döneminde Demokrasi ve Tek Parti Rejimi | |
4 | İnönü Döneminde Demokrasi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Çok Partili Hayata Geçiş ve Demokrasi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Demokrat Parti Döneminde Demokrasi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Antidemokratik Bir Gelişme: 27 Mayıs Darbesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | 1960'lı Yıllarda Demokrasi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | 12 Mart Muhtırası ve Demokrasi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | 1970'li Yıllarda Demokrasi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | 12 Eylül ve Demokrasi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | 1980'li Yıllarda Demokrasi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | 1990'lı Yıllarda Demokrasi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | 2000'li Yıllarda Demokrasi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Demokrasinin ne demek olduğunu analiz eder. | |||
Osmanlı Döneminde demokrasinin gelişimini öğrenir. | |||
Cumhuriyet Döneminde demokrasinin gelişimini öğrenir. | |||
Demokrasiye ara verilen dönemlerde neler olduğunu öğrenir | |||
Seçimlerin demokrasideki önemini öğrenir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Demokrasinin ne demek olduğunu analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Osmanlı Döneminde demokrasinin gelişimini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Cumhuriyet Döneminde demokrasinin gelişimini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Demokrasiye ara verilen dönemlerde neler olduğunu öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seçimlerin demokrasideki önemini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |