Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Osmanlı Sosyal Tarihi | TAR374 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze - Örgün |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Cihan YEMİŞÇİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Osmanlı İmparatorluğu'nun toplumsal hayatının sosyal, kültürel, iktisadi, hukuki yönleriyle ilgili bilgi sahibi olmak. |
Ders İçeriği |
Osmanlı İmparatorluğu'nun toplumsal hayatının sosyal, kültürel, iktisadi, hukuki yönlerine dair ders akışında yer alan konular işlenir. |
Ders Kaynakları |
Necdet Öztürk, 14-15. Asır Osmanlı Kültür Tarihi, İstanbul 2014.
Mübahat S. Kütükoğlu, Osmanlı'nın Sosyo-Kültürel ve İktisadi Yapısı, Ankara 2018. ARZU TOZDUMAN TERZİ, OSMANLI SOSYAL TARİHİ, İstanbul Üniversitesi Yay., İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 15 | 3 | 45 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 5 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Osmanlı Sosyal Tarihinin Kaynakları | |
2 | Osmanlı Toplum Yapısı | |
3 | Osmanlı'da Birey, Aile ve Hane | |
4 | Osmanlı Şehir ve Şehir Hayatı | |
5 | Osmanlı Kırsal Hayatı | |
6 | Osmanlı Vakıf Sistemi ve Sosyal Hayatın İçindeki Yeri | |
7 | Osmanlı halkının yükümlü olduğu vergiler | |
8 | Genel Değerlendirme ve Ara Sınav | |
9 | Osmanlı Düşünce Hayatı | |
10 | Osmanlıların Zihniyet Dünyası | |
11 | Osmanlılarda Tasavvuf | |
12 | Fütüvvet, Ahilik ve Esnaf Teşkilatları | |
13 | Osmanlı'da Halk İsyanları | |
14 | Genel Tekrar ve Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Konunun kaynakları ve literatürü hakkında genel bilgisi olur. | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
Osmanlı İmparatorluğu'nun toplumsal, kültürel, iktisadi hayatına dair bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kronolojik tarih bilgisini edinir. | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
Dönemin genel konjonktürünü anlar. | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
Alanla alakalı yorum kabiliyeti gelişir. | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Konunun kaynakları ve literatürü hakkında genel bilgisi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Osmanlı İmparatorluğu'nun toplumsal, kültürel, iktisadi hayatına dair bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kronolojik tarih bilgisini edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dönemin genel konjonktürünü anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanla alakalı yorum kabiliyeti gelişir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |