Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yakınçağ Avrupa Tarihi | TAR376 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İlhami YURDAKUL |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere Fransız Devrimi'nden sonra Yakınçağ Avrupa Tarihi hakkında bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Aydınlanma çağı, Sanayi İnkılabı, Amerikan İhtilali'ne Avrupa'nın etkileri ve Fransız İhtilali'nin Avrupa'da yeni bir çağ açması; Napolyon'un kıta ablukası, derebeyliklerin tasfiyesi, anayasalı devletlere geçiş ve koalisyon savaşları; Napolyon'dan sonra Avrupa ve 1815 Viyana Kongresi ile bunu tamamlayan kongreler; 1830-1848 ihtilalleri; İtalyan ve Alman millî birliklerinin kurulması; Avrupa'da tarafsız devletler, millî ekonomiler, kıta dışında yayılan sömürgecilik hareketleri; Mısır, Kıbrıs, Fas, Tunus, Cezayir meseleleri ve Avrupa; Balkan ve I. Dünya Savaşları'nda Avrupa devletlerinin rolü ve kıtanın bugününe etkileri. |
Ders Kaynakları |
İslam Ansiklopedisi, MEB Yayınları
İslam Ansiklopedisi, TDV Yayınları https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ https://dergipark.org.tr/tr/ https://www.devletarsivleri.gov.tr/ Armaoğlu, Fahir. (1997). 19. Yüzyıl Siyasî Tarihi, Ankara: Türk Tarih Kurumu; Davies, Norman. (2006). Avrupa Tarihi, çev. ed. Mehmet Ali Kılıçbay, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları; Göze, Ayferi. (1995). Siyasal Düşünceler ve Yönetimler, İstanbul: Beta Yayınları; |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fransız İhtilali ve Napolyon Dönemi | Ders |
2 | Napoleon Harpleri’nden Sonra Avrupa (1815-1848) | Ders |
3 | 19. Yüzyılın İkinci Yarısında Avrupa (1848-1871) | Ders |
4 | Alman Birliği’nin Kurulmasından Birinci Dünya Savaşı’na Kadar Avrupa (1871-1914) | Ders |
5 | I. Dünya Savaşı ve II. Dünya Savaşı’na Kadar Avrupa (1914-1939) | Ders |
6 | II. Dünya Savaşı (1939-1945) | Ders |
7 | Soğuk Savaş Dönemi (1945-1989) | Ders |
8 | Vize Sınavı | Ders |
9 | Sovyetler Birliği’nin Dağılmasından Günümüz Avrupası’na | Ders |
10 | Batı Avrupa Ülkeleri | Ders |
11 | Doğu Avrupa Ülkeleri | Ders |
12 | Güney Avrupa Ülkeleri | Ders |
13 | Merkez Avrupa Ülkeleri | Ders |
14 | Genel değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Fransız İhtilali (1789)'nin Fransız halkı, Avrupa devletleri ve kamuoyu ile Osmanlı Devleti üzerindeki etkilerinin kavranması. 1815 tarihli Viyana Kongresi ve bunu tamamlayan Aiix-la-Chapelle ve diğer kongrelerin Avrupa ve dünya üzerindeki etkilerinin tespiti. İtalyan ve Alman Millî Birlikleri'nin kurulmasının gerek Avrupa, gerek Osmanlı Devleti ve bugüne etkilerinin kavranması. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fransız İhtilali (1789)'nin Fransız halkı, Avrupa devletleri ve kamuoyu ile Osmanlı Devleti üzerindeki etkilerinin kavranması. 1815 tarihli Viyana Kongresi ve bunu tamamlayan Aiix-la-Chapelle ve diğer kongrelerin Avrupa ve dünya üzerindeki etkilerinin tespiti. İtalyan ve Alman Millî Birlikleri'nin kurulmasının gerek Avrupa, gerek Osmanlı Devleti ve bugüne etkilerinin kavranması. | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 1 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 | 5 |