Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarih Felsefesi II | TAR378 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Seda YILMAZ VURGUN |
Ders Veren | |
Amaç |
Tarihin bir Felsefe problemi olarak incelenmesi |
Ders İçeriği |
Tarih bilimi ve tarih felsefesinin ilişkisi |
Ders Kaynakları |
Alain de Libera: Orta Çağ Felsefesi
Eoudourd Jeannau: Ortaçağ Felsefesi
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarih bilimi ve tarih felsefesinin ilişkisi | Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Tarih felsefenin ortaya çıkışı | Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Tarih felsefesinin koşulları | Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Tarihsel olayların doğası | Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | Tarih felsefesinde süreksizlik | Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | Tarih felsefesinde süreklilik tezlerinin tartışılması | Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | Tarih felsefesinde indirgemecilik | Tartışmalı Ders Sözlü |
8 | Tarih felsefesinde diyalektiğin açıklama gücü | Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Tarih felsefesinde konstrüksiyonun değeri | Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Tarihte yasa var mıdır? | Tartışmalı Ders Sözlü |
11 | Tarih felsefesinde nedenselliğin yeri | Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | Tarihselciliğin tarih felsefesi açısından anlamı | Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | Tarih felsefesinde erekselci açıklamaların gücü | Tartışmalı Ders Sözlü |
14 | Tarihin sonu var mıdır? | Tartışmalı Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarihsel olguların rasyonel bir açıklamasını yapmak. | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Tarihte tümelliğin kavranmasını sağlamak. | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Tarihin insan için anlamını belirlemek. | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarihsel olguların rasyonel bir açıklamasını yapmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarihte tümelliğin kavranmasını sağlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarihin insan için anlamını belirlemek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |