EN
  • Anasayfa
  • TAR378 Tarih Felsefesi II (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
TAR378 - Tarih Felsefesi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tarih Felsefesi II TAR378 6 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Seda YILMAZ VURGUN
Ders Veren
Amaç

Tarihin bir Felsefe problemi olarak incelenmesi

Ders İçeriği

Tarih bilimi ve tarih felsefesinin ilişkisi

Ders Kaynakları Alain de Libera: Orta Çağ Felsefesi Eoudourd Jeannau: Ortaçağ Felsefesi
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tarih bilimi ve tarih felsefesinin ilişkisi Tartışmalı Ders Sözlü
2 Tarih felsefenin ortaya çıkışı Tartışmalı Ders Sözlü
3 Tarih felsefesinin koşulları Tartışmalı Ders Sözlü
4 Tarihsel olayların doğası Tartışmalı Ders Sözlü
5 Tarih felsefesinde süreksizlik Tartışmalı Ders Sözlü
6 Tarih felsefesinde süreklilik tezlerinin tartışılması Tartışmalı Ders Sözlü
7 Tarih felsefesinde indirgemecilik Tartışmalı Ders Sözlü
8 Tarih felsefesinde diyalektiğin açıklama gücü Tartışmalı Ders Sözlü
9 Tarih felsefesinde konstrüksiyonun değeri Tartışmalı Ders Sözlü
10 Tarihte yasa var mıdır? Tartışmalı Ders Sözlü
11 Tarih felsefesinde nedenselliğin yeri Tartışmalı Ders Sözlü
12 Tarihselciliğin tarih felsefesi açısından anlamı Tartışmalı Ders Sözlü
13 Tarih felsefesinde erekselci açıklamaların gücü Tartışmalı Ders Sözlü
14 Tarihin sonu var mıdır? Tartışmalı Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tarihsel olguların rasyonel bir açıklamasını yapmak. Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Tarihte tümelliğin kavranmasını sağlamak. Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Tarihin insan için anlamını belirlemek. Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Tarihsel olguların rasyonel bir açıklamasını yapmak. - - - - - - - - - - - - - -
Tarihte tümelliğin kavranmasını sağlamak. - - - - - - - - - - - - - -
Tarihin insan için anlamını belirlemek. - - - - - - - - - - - - - -