Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Yenileşme Tarihi | TAR485 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Halim DEMİRYÜREK |
Ders Veren | Doç. Dr. Halim DEMİRYÜREK |
Amaç |
Osmanlı’da siyasal, sosyal, kültürel vd. gelişmeleri/değişmeleri öğrenmek. |
Ders İçeriği |
Osmanlı Devleti ve Rusya imparatorluğu içinde bulunan Türk-Müslüman toplumların fikri ve kültürel faaliyetleri |
Ders Kaynakları |
İslam Ansiklopedisi, MEB Yayınları
İslam Ansiklopedisi, TDV Yayınları https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ https://dergipark.org.tr/tr/ Niyazi Berkes, Türkiye'de Çağdaşlaşma Hilmi Ziya Ülken, Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi Kemal Karpat, Türk Demokrasi Tarihi Tevfik Çavdar, Türk Demokrasi Tarihi Tarık Zafer Tunaya, Türkiye'nin Siyasi Hayatında Batılılaşma Hareketleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarih biliminin amacı, metodu ve felsefesi | Ders |
2 | Lale devri, I. Mahmut, III. Mustafa devri yenileşme arayışları | Ders |
3 | III. Selim devri gelişmeleri | Ders |
4 | II. Mahmut devri yenilik teşebbüsleri | Ders |
5 | Tanzimat dönemi yenileşmesi | Ders |
6 | Gülhane Hatt-ı Hümayunu, tahlili Tanzimat’tan sonra gerçekleştirilen kanunlaştırma hareketleri | Ders |
7 | Yeni Osmanlılar | Ders |
8 | Vize Sınavı | Ders |
9 | I. Meşrutiyet’in ilanı sonrasındaki gelişmeler | Ders |
10 | II. Abdülhamid ile İttihat ve Terakki İlişkileri. | Ders |
11 | II. Meşrutiyet’in ilanı | Ders |
12 | Fikir Hareketleri | Ders |
13 | Sosyal-kültürel alandaki gelişmeler | Ders |
14 | Osmanlı Türkiyesi'nden Yeni Türkiye'ye Devr olunan Miras | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Osmanlı’nın kurumsal yapısının öğrenir. Osmanlı İmparatorluğu’ndaki değişim sürecinin temel dinamikleri ve sonuçlarını öğrenir. Tanzimat ve Islahat fermanlarıyla Osmanlı idari, hukuki ve sosyal hayatında başlayan yeni dönemi ve yeni kurumları anlar. Tanzimat'tan Meşrutiyet devirlerine uzanan dönemin temel özellikleri ve değişimi kavrar. II. Meşrutiyet devrini öğrenir. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Osmanlı’nın kurumsal yapısının öğrenir. Osmanlı İmparatorluğu’ndaki değişim sürecinin temel dinamikleri ve sonuçlarını öğrenir. Tanzimat ve Islahat fermanlarıyla Osmanlı idari, hukuki ve sosyal hayatında başlayan yeni dönemi ve yeni kurumları anlar. Tanzimat'tan Meşrutiyet devirlerine uzanan dönemin temel özellikleri ve değişimi kavrar. II. Meşrutiyet devrini öğrenir. | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 1 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 | 5 |