Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
XX. Yüzyıl Dünya Tarihi | TAR409 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze- Örgün |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Dilara USLU |
Ders Veren | Doç. Dr. Dilara USLU |
Amaç |
Fransız ihtilali ve sonuçlarının dünya üzerindeki etkileri, I. Dünya Savaşı süreci ve II. Dünya Savaşı’na kadar ki süreç hakkında ayrıntılı bilgi vermek; II. Dünya Savaşı ile 1960 dönemine kadar dünyanın genel durumu hakkında bilgi sahibi olmak. |
Ders İçeriği |
Fransız İhtilali'nden 1960'a kadar dünyadaki siyasi gelişmeler |
Ders Kaynakları |
Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Alkım Yayınevi, 1995.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 5 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 15 | 3 | 45 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersle ilgili kavramlar ve kaynakların incelenmesi | |
2 | Fransız İhtilali, 19. Yüzyıl fikir akımları ve dünyaya etkileri | |
3 | Üçlü itilaf ve Üçlü İttifak sisteminin kuruluşu, 20. yüzyılda sömürgecilik faaliyetleri, Osmanlı devletinin takip ettiği denge politikaları | |
4 | I. Dünya Savaşı öncesi Avrupa’nın ve Dünya’nın genel görünümü, I. Dünya Savaşı’nın çıkması | |
5 | I. Dünya Savaşı sırasındaki gelişmeler, I. Dünya Savaşı sonunda dünyanın genel görünümü | |
6 | 1919-1929 Gelişmeleri, Silahsızlanma meselesi | |
7 | 1929-39 arasındaki siyasi gelişmeler | |
8 | II. Dünya Savaşı öncesi dünyanın genel durumu | |
9 | II. Dünya Savaşı öncesi dünyanın genel durumu, İtalya’da faşizm, Almanya’da Nasyonal sosyalizm ve sonuçları | |
10 | II. Dünya Savaşı cepheleri | |
11 | Avrupa’da Sovyet yayılması, Savaş sırasında yapılan konferanslar ve sonuçları | |
12 | Savaşın sona ermesi ve yapılan anlaşmalar ve savaşın sonuçları | |
13 | II. Dünya Savaşı’ndan sonra Orta Doğu gelişmeleri | |
14 | 1950-1960 Arası Dünya’daki siyasi gelişmeler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
II. Dünya Savaşı öncesinde ve sonrasında yaşanan gelişmeleri değerlendirir. | |||
1950-60 arası dünyadaki siyasî gelişmeleri yorumlar. | |||
I. Dünya Savaşı öncesinde ve sonrasında yaşanan gelişmeleri değerlendirir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
II. Dünya Savaşı öncesinde ve sonrasında yaşanan gelişmeleri değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
1950-60 arası dünyadaki siyasî gelişmeleri yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
I. Dünya Savaşı öncesinde ve sonrasında yaşanan gelişmeleri değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |