EN
  • Anasayfa
  • TAR413 Arşiv Vesikaları I (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
TAR413 - Arşiv Vesikaları I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Arşiv Vesikaları I TAR413 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
TAR369 Osmanlı Paleografyası ve Diplomatikası I Evet
TAR372 Osmanlı Paleografyası ve Diplomatikası II Evet
TAR369 Osmanlı Paleografyası ve Diplomatikası I Evet
TAR372 Osmanlı Paleografyası ve Diplomatikası II Evet
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Dersler, öğrencilerin dersten önce haftalık içeriğe uygun olarak hazırlanmaları; öğretim üyesinin dersi anlatması, tartışma ve soru-cevap şeklinde dersin değerlendirilmesi şeklinde işlenecektir.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ali OKUMUŞ
Ders Veren
Amaç

Osmanlı arşiv belgelerinin türleri, belgelerde kullanılan yazı cinslerinin hangi tür belgelerde kullanıldığı, bu yazı türlerinin öğretilmesi. Belgelerin diplomatik özelliklerinin tanıtılması. Belgelerin değerlendirilmesi ve yararlanma usullerinin öğretilmesi.

Ders İçeriği

Yeniçağ arşiv belgelerinin sınıflandırılması; Yeniçağ arşiv belgelerinde kullanılan yazı çeşitleri; Yeniçağ arşiv belgelerinde kullanılan yazı çeşitleri; Divani yazı türünün özellikleri ve alt türleri; Mühimme Defterlerinin çözümü; Fermanlarının çözümü; Defter harici arşiv belgelerinden örnekler; Kadı Sicillerinden örnekler.

Ders Kaynakları Mübahat S. Kütükoğlu, Osmanlı Belgelerinin Dili (Diplomatik), İstanbul 1994. Türkiye Diyanet Vakfi İslâm Ansiklopedisi, ilgili maddeler
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 15 3 45
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 15 30
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 15 30
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 164
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,43
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yeniçağ arşiv belgelerinin sınıflandırılması
2 Yeniçağ arşiv belgelerinde kullanılan yazı çeşitleri
3 Divani yazı türünün özellikleri ve alt türleri
6 Mühimme Defterlerinin çözümü
6 Mühimme Defterlerinin çözümü
6 Mühimme Defterlerinin çözümü
6 Mühimme Defterlerinin çözümü
8 Fermanların çözümü, Ara Sınav
9 Fermanların çözümü.
11 Defter harici arşiv belgelerinden örnekler
11 Defter harici arşiv belgelerinden örnekler
13 Kadı Sicillerinden örnekler
13 Kadı Sicillerinden örnekler
14 Final hazırlık
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, konuya dair kaynak bilgisine sahip olur ve bunlara istinaden yeni bilgi üretebilir.
Öğrenci, konuya dair şahsî bilgiye sahip olur.
Öğrenci, konunun ana meselelerini öğrenir.
Öğrenci, öğrendiklerini başkalarına öğretebilme birikimine sahip olur.
Öğrenci, öğrendiklerini, Türk ve dünya tarihi ile mukayese edebilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Öğrenci, konuya dair kaynak bilgisine sahip olur ve bunlara istinaden yeni bilgi üretebilir. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, konuya dair şahsî bilgiye sahip olur. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, konunun ana meselelerini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, öğrendiklerini başkalarına öğretebilme birikimine sahip olur. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, öğrendiklerini, Türk ve dünya tarihi ile mukayese edebilir. - - - - - - - - - - - - - -