Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarihi Coğrafya | TAR417 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Fatih ÇİFTÇİ |
Ders Veren | Prof. Dr. İlhami YURDAKUL |
Amaç |
Tarihi coğrafya eserleri tanımak ve verdikleri bilgilerden yola çıkarak tartışmalar yapmak |
Ders İçeriği |
Tarihi coğrafya eserler tanıtılır, onların tanımlarına göre siyasi yapılar ve toplumlar hakkında bilgi verilir. |
Ders Kaynakları |
El Belazuri – Futühü’l Buldan’
İbn Bibi – Selçukname
İbn Fadlan Seyahatnamesi
İbn Battuta Seyahatnamesi
İbnü’l – Kalanisi – Zeylü Tarih-i Dımaşk
İbnü’l Azrak el- Fariki – Tarihu Meyyafarikin
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarih-Coğrafya İlişkisini Kurmak; Tarih İçinde Kurulmuş olan Devletlerin Coğrafi Konumlarını Saptamak | Ders |
2 | Devletlerin Fetih Politikasında Coğrafi Bölgelerin Oynadığı Rol | Ders |
3 | Antik Çağdan Başlayarak Osmanlı Dönemine Kadar Kullanılan Yolların Bölgesel Olarak İncelenmesi; Devletlerin Büyümesinde Coğrafi Konumunun Önemi, Bölgelerin ve Ülkelerin Tarihsel Coğrafya Adları; Çeşitli Dillerde Kullanımları ve Bu Bölge ve Ülkelerin Günümüzdeki Adları | Ders |
4 | MÖ. II. Binyılda Anadolu Bölgeleri ve şehirleri; İnandıktepe ve Hattuşa(ş) | Ders |
5 | MÖ. II. Binyılda Anadolu şehirleri; Alacahöyük, Sapinuva, Sarissa, Alişar | Ders |
6 | MÖ. I. Binyıl Anadolu Bölge ve Kentleri; Geç Hitit Şehir Devletleri, Frig Krallığı | Ders |
7 | Urartu Krallığı ve Lydia Krallığı | Ders |
8 | Thrakia, Bithynia ve Mysia | Ders |
8 | Thrakia, Bithynia ve Mysia | Ders |
10 | Troas, Aiolis ve İonia | Ders |
11 | Karia, Lykia ve Lydia | Ders |
12 | Phrygia, Galatia, Paphlagonia | Ders |
13 | Pamphylia, Pisidia ve Kilikia | Ders |
14 | Lykaonia, İsauria ve Kappadokia | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarih-Coğrafya ilişkisini kurabilecek; | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
M.Ö. II. Binyıl Anadolu bölgeleri ve Hitit kentlerinin özellikleri belirtebilecek. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Demir Çağı uygarlıklarının kentlerini birbirinden ayırt edebilecek. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Klasik Çağ Anadolu Bölgelerinin ve kentlerinin günümüzde kapsadığı bölge ve yerleşmeleri açıklar. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarih-Coğrafya ilişkisini kurabilecek; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
M.Ö. II. Binyıl Anadolu bölgeleri ve Hitit kentlerinin özellikleri belirtebilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Demir Çağı uygarlıklarının kentlerini birbirinden ayırt edebilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klasik Çağ Anadolu Bölgelerinin ve kentlerinin günümüzde kapsadığı bölge ve yerleşmeleri açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |