Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Cumhuriyet Dönemi Sosyo-Kültürel Tarihi | TAR433 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Selma GÖKTÜRK ÇETİNKAYA |
Ders Veren | Doç. Dr. Selma GÖKTÜRK ÇETİNKAYA |
Amaç |
Türkiye Cumhuriyeti’nin sosyal ve kültürel yapısı hakkında bilgi sahibi olunmasını hedeflemektedir. Siyaset dışı toplumsal dinamiklerin ülke gelişimine katkılarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Sosyal ve kültürel gelişmelerin siyasete etkileri, Devlet politikaları içinde sosyal ve kültürel uygulamalar |
Ders Kaynakları |
Mete Kaan Kaynar, Türkiye'nin 1950'li Yılları
Zafer Toprak, Türkiye'de Yeni Hayat Murat Turan, Modern Türkiye’de Siyasal ve Toplumsal Çalışmalar (1923-1950) Salih Akkaş, Türkiyede Cumhuriyet Dönemi Kültür Ve Müzik Politikaları (1923-2000) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 50 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 4 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 3 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Atatürk Döneminde Sosyo-Kültürel Dinamikler | |
2 | Atatürk Döneminde Eğitim, Sağlık, Sanat | |
3 | II. Dünya Savaşı döneminde ekonomik sıkıntılar | |
4 | II. Dünya Savaşı Döneminin Sosyo-Kültürel Gelişmeleri | |
5 | Demokrat Parti Döneminde Sosyal Gelişmeler | |
6 | Demokrat Parti Döneminde Eğitim, Sağlık, Sanat, Ekonomi | |
7 | Askeri Vesayet Döneminde Sosyal Hayat | |
8 | 1961 Anayasası ve Sosyal Hayata Etkisi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | 1961-1971 arası dönemde sosyal ve kültürel yaşam | |
10 | 1971-1980 arasında yaşanan sosyal gelişmeler | |
11 | 1980 ve sosyo-kültürel yapıya etkisi | |
12 | 1980-1990 arasında sosyal hayatın dinamikleri | |
13 | Doksanlı yıllarda Türkiye’de sosyo-kültürel gelişmeler | |
14 | Doksanlı yıllarda Türkiye’de eğitim, sağlık, ekonomi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İktidarların sosyal ve kültürel politikalara bakışını öğrenir | |||
İktidarların sosyal ve kültürel politikalara bakışını öğrenir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İktidarların sosyal ve kültürel politikalara bakışını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İktidarların sosyal ve kültürel politikalara bakışını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |