EN
  • Anasayfa
  • TAR433 Cumhuriyet Dönemi Sosyo-Kültürel Tarihi (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
TAR433 - Cumhuriyet Dönemi Sosyo-Kültürel Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Cumhuriyet Dönemi Sosyo-Kültürel Tarihi TAR433 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Selma GÖKTÜRK ÇETİNKAYA
Ders Veren Doç. Dr. Selma GÖKTÜRK ÇETİNKAYA
Amaç

Türkiye Cumhuriyeti’nin sosyal ve kültürel yapısı hakkında bilgi sahibi olunmasını hedeflemektedir. Siyaset dışı toplumsal dinamiklerin ülke gelişimine katkılarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Sosyal ve kültürel gelişmelerin siyasete etkileri, Devlet politikaları içinde sosyal ve kültürel uygulamalar

Ders Kaynakları Mete Kaan Kaynar, Türkiye'nin 1950'li Yılları
Zafer Toprak, Türkiye'de Yeni Hayat
Murat Turan, Modern Türkiye’de Siyasal ve Toplumsal Çalışmalar (1923-1950)
Salih Akkaş, Türkiyede Cumhuriyet Dönemi Kültür Ve Müzik Politikaları (1923-2000)
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 50
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Atatürk Döneminde Sosyo-Kültürel Dinamikler
2 Atatürk Döneminde Eğitim, Sağlık, Sanat
3 II. Dünya Savaşı döneminde ekonomik sıkıntılar
4 II. Dünya Savaşı Döneminin Sosyo-Kültürel Gelişmeleri
5 Demokrat Parti Döneminde Sosyal Gelişmeler
6 Demokrat Parti Döneminde Eğitim, Sağlık, Sanat, Ekonomi
7 Askeri Vesayet Döneminde Sosyal Hayat
8 1961 Anayasası ve Sosyal Hayata Etkisi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
9 1961-1971 arası dönemde sosyal ve kültürel yaşam
10 1971-1980 arasında yaşanan sosyal gelişmeler
11 1980 ve sosyo-kültürel yapıya etkisi
12 1980-1990 arasında sosyal hayatın dinamikleri
13 Doksanlı yıllarda Türkiye’de sosyo-kültürel gelişmeler
14 Doksanlı yıllarda Türkiye’de eğitim, sağlık, ekonomi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İktidarların sosyal ve kültürel politikalara bakışını öğrenir
İktidarların sosyal ve kültürel politikalara bakışını öğrenir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
İktidarların sosyal ve kültürel politikalara bakışını öğrenir - - - - - - - - - - - - - -
İktidarların sosyal ve kültürel politikalara bakışını öğrenir - - - - - - - - - - - - - -