Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İktisadi Düşünce Tarihi | TAR487 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze- Örgün |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Vedat TURĞUT |
Ders Veren | Prof. Dr. Vedat TURĞUT |
Amaç |
Mezunlar, yaşam boyu öğrenme niteliği/davranışı edinirler. Mezunlar, eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisine sahip olurlar. Öğrenci Türk Tarihinin farklı dönemleri hakkında bilgi sahibi olur; analiz ve sentez yapabilir |
Ders İçeriği |
İktisadi düşünce tarihinin dönemleri hakkında bilgiler vermek |
Ders Kaynakları |
E. K. Hunt-Mark Leutzenheiser, İktisadi Düşünce Tarihi, Phoenix Yay., İstanbul 2016.
Mark Skoussen, İktisadi Düşünce Tarihi, Adres Yay., Ankara 2014. H. D. Kurtz, İktisadi Düşünce Tarihi, Heretik Yay., İstanbul 2017. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 50 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 5 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 15 | 3 | 45 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Modern İktisada Giriş | |
2 | Fransız Okulu: J. B. Say ve diğerleri | |
3 | Adam Smith ve İktisad Anlayışı | |
4 | David Ricardo ve İktisadi Anlayışı | |
5 | T. Robert Malthus ve Nüfus-İktisad İlişkisi | |
6 | Karl Marx ve İdeolojisi | |
7 | Jevons'un İktisadi Anlayışı | |
8 | Henry George ve Fisher’ın İktisad Anlayışı | |
9 | Misses ve İktisadi Görüşü | |
10 | Avusturya Okulu: Menger ve Arkadaşları | |
11 | Milton Friedman ve İktisada Katkıları | |
12 | Keynesyen Model | |
13 | Schumpeter ve İktisad Modeli değerlendirilmesi | |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, konuya dair şahsî bilgiye sahip olur. | |||
Öğrenci, konunun ana meselelerini öğrenir. | |||
Öğrenci, öğrendiklerini başkalarına öğretebilme birikimine sahip olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, konuya dair şahsî bilgiye sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, konunun ana meselelerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, öğrendiklerini başkalarına öğretebilme birikimine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |