Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam Kurumları Tarihi | TAR486 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Abdulhalik BAKIR |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere başlangıcından günümüze İslam kurumları hakkında bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
İslam kurumlarını anlatan kaynaklar, İslam dininin yapısı, kurumların ne amaçla ve kimler tarafından hangi amaçla kurulduğu, kurumlara dair günümüze ulaşan yapılar ve mekanizmalar, kurumların günümüze etkisi. |
Ders Kaynakları |
İslam Ansiklopedisi, MEB Yayınları
İslam Ansiklopedisi, TDV Yayınları https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ https://dergipark.org.tr/tr/ |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Giriş | Ders |
2 | Arşivcilik ve Devlet Arşivleri | Ders |
3 | Camiler Haftası ve İmamlık Kurumu | Ders |
4 | İbn Haldun ve Tarihçiliği | Ders |
5 | Dâru’l-eytâm/ Yetimhaneler ve Islahhâneler | Ders |
6 | Endülüs’te Bir Arada Yaşama | Ders |
7 | Kadın Sığınma Evleri ve Dâru’l-acezeler | Ders |
8 | Vize Sınavı | Ders |
9 | Surre ve Surre Alayları | Ders |
10 | Nizamülmülk | Ders |
11 | Taberî ve Tarihçiliği | Ders |
12 | Medreseler | Ders |
13 | Vakıf ve Kadın Vâkıfları | Ders |
14 | Hilafet | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kültür ve medeniyet kavramlarını tanımlayabilecek İslam medeniyetinin doğuşunu ve etki alanını ifade edebilecek İslam medeniyetinin kaynaklarını tanıyıp açıklayabilecek İslam kültür ve medeniyetini tartışabilecek | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hilafet, vezirlik ve divan kurumlarının temel işlevlerini açıklayabilecek Ahîlik teşkilâtının ekonomik hayattaki rolünü açıklayabilecek İslam'da hak hukuk kavramını ve kadılık kurumunu açıklayabilecek İslâm devletlerinde askerî kurumların nasıl geliştiğini ifade edebilecek | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kültür ve medeniyet kavramlarını tanımlayabilecek İslam medeniyetinin doğuşunu ve etki alanını ifade edebilecek İslam medeniyetinin kaynaklarını tanıyıp açıklayabilecek İslam kültür ve medeniyetini tartışabilecek | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 1 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 | 5 |
Hilafet, vezirlik ve divan kurumlarının temel işlevlerini açıklayabilecek Ahîlik teşkilâtının ekonomik hayattaki rolünü açıklayabilecek İslam'da hak hukuk kavramını ve kadılık kurumunu açıklayabilecek İslâm devletlerinde askerî kurumların nasıl geliştiğini ifade edebilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |