Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Eğitim Tarihi | TAR422 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Türk tarihinin başlangıcından günümüze kadar eğitim öğretim faaliyetlerine ilişkin bilgiler vermek. |
Ders İçeriği |
Eğitim Tarihinin önemi, Türklerde ilk Eğitim hareketleri, (Hunlar, Göktürkler, Uygurlar) ve İlk Müslüman Türk Devletlerinde eğitim, Selçuklularda Eğitim, Osmanlılarda Eğitim, Türkiye Cumhuriyetinde Eğitim sitemi gibi konuları içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Akyüz, Yahya, Başlangıçtan 2001’e Türk Eğitim Tarihi, Alfa Yayıncılık, İstanbul 2001.
Kırpık, Güray ve Diğ., Türk Eğitim Tarihi, Otorite Yayınları, Ankara 2012. Önder, Mustafa, Türk Eğitim Tarihi, Sistem Ofset Bas. Yay.San., Ankara 2012. Özkan, Salih, Türk Eğitim Tarihi, Nobel Yayınları, Ankara 2011. Türer, Ali, Türk Eğitim Tarihi, Detay Yayıncılık, Ankara 2011. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|