Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tıp Tarihi | TAR379 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KAVAK |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KAVAK |
Amaç |
Dersin amacı tarih bölümü öğrencilerine tarihteki sağlık kurumlarını, hekim biyografilerini ve tıp tarihine dair önemli olayları öğretmek. |
Ders İçeriği |
Bu ders; Tıp Tarihi,sosyal tıp ve hijyen,Tarihte tıp uygulamaları,Tıbbın felsefi temelleri,Tıbba çağdaş bakış ve amacı ,Tarihsel süreçte insan anatomisi ve çizimleri ,Tarihsel bakış açısı ile organların fonksiyonları,Bilimsel dönemlerden önce teşhiste hastalıkların teşhisi,Tedavide ampirik metotlar,Tarihte Salgın hastalıklarla mücadele ,Cerrahinin ve cerrahi aletlerin gelişimi,Tıbbi aletler ve ölçmenin tanıtımı,Kanıta dayalı tıbbın gelişimi,Tıp alanında enstitüleşme,Tıpta Mahremiyet,Hasta hakları,İslam tıp tarihi ve etiği,Alternatif ve Bitkisel tıbbın Tarihi,Tarihte etik değerler ve tıp pratiği; konularını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
İslam Ansiklopedisi, MEB Yayınları
İslam Ansiklopedisi, TDV Yayınları https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ https://dergipark.org.tr/tr/ Şehsuvaroğlu, B. N. (1983); “Tıbbi Deontoloji”, Geliştirilmiş 2. Basımı Hazırlayan Arslan Terzioğlu, İstanbul Tıp Fakültesi Vakfı – BAYDA yayını, İstanbul. Atabek, E. (1983); “Tıbbi Deontoloji Konuları”, İstanbul. (Emine Atabek ve Mebrure Değer, Tıbbi Deontoloji Konuları, İstanbul 2000) Çobanoğlu, N. (2007); “Tıp Etiği”, İlke Yayınevi, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tıp Tarihi, sosyal tıp ve hijyen | Ders |
2 | Tarihte tıp uygulamaları | Ders |
3 | Tıbbın felsefi temelleri | Ders |
4 | Tıbba çağdaş bakış ve amacı | Ders |
5 | Tarihsel süreçte insan anatomisi ve çizimleri | Ders |
6 | Tarihsel bakış açısı ile organların fonksiyonları | Ders |
7 | Bilimsel dönemlerden önce teşhiste hastalıkların teşhisi | Ders |
8 | Vize Sınavı | Ders |
9 | Tarihte Salgın hastalıklarla mücadele | Ders |
10 | Cerrahinin ve cerrahi aletlerin gelişimi | Ders |
11 | Tıbbi aletler ve ölçmenin tanıtımı | Ders |
12 | Kanıta dayalı tıbbın gelişimi | Ders |
13 | Tıp alanında enstitüleşme | Ders |
14 | Tıpta Mahremiyet | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tıp tarihi bilincini yorumlayabilecektir. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tıp tarihi bilincini yorumlayabilecektir. | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 1 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 | 5 |