Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eğitime Giriş (Pedagojik Formasyon) | PFE202 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğretmen adaylarına eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin psikolojik, toplumsal, felsefi, ekonomik, tarihi, hukuki temelleri, Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Sorunları, eğitimde yeni anlayış ve radikal görüşler konularında giriş niteliğinde bilgi kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler. |
Ders Kaynakları |
Eğitim Bilimine Giriş, Editör: Abdurrahman Tanrıöğen, Ruhi Sarpkaya,Anı Yayıncılık, Ankara: 2010.
Eğitim Bilimine Giriş, Editör: Veysel Sönmez, Anı Yayıncılık, Ankara, 2006
Eğitim Bilimine Giriş, Editör: Abdurrahman Tanrıöğen, Ruhi Sarpkaya,Anı Yayıncılık, Ankara: 2010. Eğitim Bilimine Giriş, Editör: Veysel Sönmez, Anı Yayıncılık, Ankara, 2006 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar | Ders |
2 | Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar | Ders |
3 | Eğitimin Felsefi Temelleri | Ders |
4 | Eğitimin Psikolojik Temelleri | Ders |
5 | Eğitimin Sosyal, Ekonomik ve Hukuki Temelleri | Ders |
6 | Eğitimin Tarihsel Temelleri | Ders |
7 | Eğitim Sistemi ve Eğitimin İşlevleri | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | 21 yüzyılda Eğitim Biliminde Yönelimler | Ders |
10 | Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Özellikleri | Ders |
10 | Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Özellikleri | Ders |
12 | Bir Meslek Olarak Öğretmenlik | Ders |
13 | Öğretmen Yetiştirme Alanında Yaklaşımlar, Uygulamalar ve Yönelimler | Ders |
14 | Öğretmen Yeterlilikleri | Ders |
14 | Öğretmen Yeterlilikleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Eğitimin hukuki, felsefi, sosyolojik, tarihsel, politik ve ekonomik temellerini örneklendirir | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğretmenlik mesleğini analiz eder. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Eğitim bilimlerinde yeni yönelimleri fark eder. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Eğitimin hukuki, felsefi, sosyolojik, tarihsel, politik ve ekonomik temellerini örneklendirir | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğretmenlik mesleğini analiz eder. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Eğitim bilimlerinde yeni yönelimleri fark eder. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eğitimin hukuki, felsefi, sosyolojik, tarihsel, politik ve ekonomik temellerini örneklendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğretmenlik mesleğini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eğitim bilimlerinde yeni yönelimleri fark eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eğitimin hukuki, felsefi, sosyolojik, tarihsel, politik ve ekonomik temellerini örneklendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğretmenlik mesleğini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eğitim bilimlerinde yeni yönelimleri fark eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |