EN
  • Anasayfa
  • PFE202 Eğitime Giriş (Pedagojik Formasyon) (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
PFE202 - Eğitime Giriş (Pedagojik Formasyon)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Eğitime Giriş (Pedagojik Formasyon) PFE202 4 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN
Ders Veren
Amaç

Öğretmen adaylarına eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin psikolojik, toplumsal, felsefi, ekonomik, tarihi, hukuki temelleri, Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Sorunları, eğitimde yeni anlayış ve radikal görüşler konularında giriş niteliğinde bilgi kazandırmak.

Ders İçeriği

Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.

Ders Kaynakları Eğitim Bilimine Giriş, Editör: Abdurrahman Tanrıöğen, Ruhi Sarpkaya,Anı Yayıncılık, Ankara: 2010. Eğitim Bilimine Giriş, Editör: Veysel Sönmez, Anı Yayıncılık, Ankara, 2006
Eğitim Bilimine Giriş, Editör: Abdurrahman Tanrıöğen, Ruhi Sarpkaya,Anı Yayıncılık, Ankara: 2010. Eğitim Bilimine Giriş, Editör: Veysel Sönmez, Anı Yayıncılık, Ankara, 2006
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders Tanıtımı Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar Ders
2 Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar Ders
3 Eğitimin Felsefi Temelleri Ders
4 Eğitimin Psikolojik Temelleri Ders
5 Eğitimin Sosyal, Ekonomik ve Hukuki Temelleri Ders
6 Eğitimin Tarihsel Temelleri Ders
7 Eğitim Sistemi ve Eğitimin İşlevleri Ders
8 Ara Sınav Ders
9 21 yüzyılda Eğitim Biliminde Yönelimler Ders
10 Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Özellikleri Ders
10 Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Özellikleri Ders
12 Bir Meslek Olarak Öğretmenlik Ders
13 Öğretmen Yetiştirme Alanında Yaklaşımlar, Uygulamalar ve Yönelimler Ders
14 Öğretmen Yeterlilikleri Ders
14 Öğretmen Yeterlilikleri Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Eğitimin hukuki, felsefi, sosyolojik, tarihsel, politik ve ekonomik temellerini örneklendirir Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğretmenlik mesleğini analiz eder. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Eğitim bilimlerinde yeni yönelimleri fark eder. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Eğitimin hukuki, felsefi, sosyolojik, tarihsel, politik ve ekonomik temellerini örneklendirir Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğretmenlik mesleğini analiz eder. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Eğitim bilimlerinde yeni yönelimleri fark eder. Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar. - - - - - - - - - - - - - -
Eğitimin hukuki, felsefi, sosyolojik, tarihsel, politik ve ekonomik temellerini örneklendirir - - - - - - - - - - - - - -
Öğretmenlik mesleğini analiz eder. - - - - - - - - - - - - - -
Eğitim bilimlerinde yeni yönelimleri fark eder. - - - - - - - - - - - - - -
Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar. - - - - - - - - - - - - - -
Eğitimin hukuki, felsefi, sosyolojik, tarihsel, politik ve ekonomik temellerini örneklendirir - - - - - - - - - - - - - -
Öğretmenlik mesleğini analiz eder. - - - - - - - - - - - - - -
Eğitim bilimlerinde yeni yönelimleri fark eder. - - - - - - - - - - - - - -