Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye Selçukluları Tarihi | TAR208 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KAVAK |
Ders Veren | |
Amaç |
Anadolu’nun fethi, Türkiye Selçukluları’nın teşekkülü, siyasi, askeri ve sosyo-ekonomik gelişmelerin kavranması |
Ders İçeriği |
Selçukluların fethinden önce Anadolu ve Bizans’ın durumu, Türkiye Selçukluları Kuruluşu-Süleymanşah Devri-Kuruluş ile ilgili görüşler, Haçlı Seferlerinin çıkış nedenleri ve I. Kılıçarslan Devri. Sahinşah ve İzzeddin Mesud Dönemi. II. Kılıç Arslan ve I. Gıyaseddin Keyhüsrev Dönemi. II. Süleymanşah, I. Gıyaseddin Keyhüsrev ve İzzeddin Keykavus dönemleri, Alaaddin Keykubat ve Selçuklu Devletinin yükselme Dönemi. II. Gıyaseddin Keyhüsrev ve Babai Ayaklanması. Kösedağ Savaşı-Moğolların Tahakkümü. Merkezi yönetimin sarsılması-Üçlü Yönetim, IV. Rükneddin Kılıçarslan ve III. Gıyaseddin Keyhüsrev Dönemi-Anadolu Beylerinin isyan girişimleri, II. Gıyaseddin Mesud ve Moğolların İdari baskısı, III.Alaeddin Keykubat-II. Gıyaseddin Mesud ve devletin yıkılışı. Danişmentliler, Saltuklular, Mengücüklüler, Artuklular, Çaka Beyliği, Ahlatşahlar, Dilmaçoğulları ve İnaloğulları beyliklerinin siyasî tarihleri de değerlendirilecek. |
Ders Kaynakları |
Cihan Piyadeoğlu, Fethin Babası Sultan Alp Arslan, İstanbul: Kronik Yayınları, 2016.
Osman Turan, Selçuklular Tarihi ve Türk İslam Medeniyeti, İstanbul 1996 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 5 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 15 | 3 | 45 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Büyük Selçuklu Tarihi Coğrafyası | |
2 | Büyük Selçuklu Devletinin Kuruluşu ve Tuğrul Bey Dönemi | |
3 | Alparslan Dönemi | |
4 | Melikşah Dönemi | |
5 | Sencer Dönemi | |
6 | Oğuz İsyanı Büyük Selçuklu Devleti’nin Yıkılışı | |
7 | Büyük Selçuklu Devleti’ne Bağlı Kurulan Devletler: A. Selçuklu Devleti | |
8 | ara sınav Büyük Selçuklu Devleti’ne Bağlı Kurulan Devletler: A. Selçuklu Devleti | |
9 | Malazgirt Savaşı ve Anadolu’nun Fethi, Malazgirt Savaşı Sonrası Anadolu’da Siyasi Yapı | |
10 | İznik Selçuklu Devleti, Haçlı Seferleri ve XII. Yüzyıl Anadolu’sundaki Sonuçları, Danişmendli-Anadolu Selçuklu İlişkileri, | |
11 | Sultan Murad ve II. Kılıçarslan Dönemleri, Gıyaseddin Keyhüsrev ve IV. Haçlı Seferi, XII. Yüzyıl Anadolu Selçuklularında Toplum ve Ekonomi | |
12 | I. İzzeddin Keykavus Dönemi, I. Alaeddin Keykubat Dönemi, Babailer İsyanı ve Kösedağ Savaşı Sonrası Anadolu’da Moğollar | |
13 | XIII. Yüzyılda Toplum ve Ekonomi, XII. ve XIII. Yüzyıllarda İdari ve Kültürel Yapı | |
14 | genel değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Selçuklu uygarlığını öğrenir | |||
Selçuklu sürecinin Türk ve İslam tarihindeki yerini belirler. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Selçuklu uygarlığını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Selçuklu sürecinin Türk ve İslam tarihindeki yerini belirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |