Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Haçlı Seferleri Tarihi | TAR219 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Fatih ÇİFTÇİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Sonuçları itibariyle Türk ve Dünya tarihini yakından ilgilendiren bu süreci, sebep ve sonuçlarıyla değerlendirmek |
Ders İçeriği |
Haçlı seferlerinin sebepleri ve halkın haçlı seferinden başlayarak tüm haçlı seferlerini anlatılması; herbirinin ayrı ayrı kendi çerçevesinde ve tüm seferlerin tarafları bakımından değerlendirilmesi |
Ders Kaynakları |
El Arabiyyetü Lin Naşiin
Gesta Francorum Peter Tudebode Aguilers'li Raymond Chartres'li Fulcher Aachen'lı Albert Aura'dan Ekkehard Caen Radulph Odo of Deuil Runciman, Steven (1951). "Principal Sources for the History of the First Crusade". |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Avrupa'nın genel durumu ve Haçlı Seferleri düşüncesinin doğuşu | Ders |
2 | Haçlı Seferlerinin sebepleri | Ders |
3 | I.Haçlı Seferi ve Doğu'da Latin devletlerinin kurulması | Ders |
4 | I.Haçlı Seferinin tarafları açısından değerlendirilmesi | Ders |
5 | 1001 Yılı Haçlı Seferi ve önemi | Ders |
6 | Urfa'nın düşüşü ve II.Haçlı Seferi | Ders |
7 | İslâm Dünyasında Haçlılara karşı sistemli mücadele ve Nureddin Mahmud | Ders |
8 | Selahaddin Eyyûbî Küdüs'ün Fethi ve III.Haçlı Seferi | Ders |
9 | IV.Haçlı seferi ve Latinlerin İstanbul'u işgali | Ders |
10 | V.Haçlı Seferi Dimyat'ın zabtı, VI.Haçlı Seferi ve Küdüs'ün yeniden haçlılara verilmesi | Ders |
11 | VII.Haçlı Seferi ve Fransa Kralının esareti, VIII.Haçlı seferi (Yakındoğu?Tunus'a yapılan son sefer) | Ders |
12 | Diğer (Çocuk, çoban vs.) haçlı seferleri | Ders |
13 | Haçlı Seferlerinin genel olarak değerlendirilmesi | Ders |
14 | Haçlı Seferleri sonucunda Doğu-Batı Etkileşimi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci Türk tarihinin farklı dönemleri ile birlikte, ilişki içerisinde bulunduğu diğer toplumların tarihi hakkında da bilgi sahibi olur; analiz ve sentez yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci Türk tarihinin farklı dönemleri ile birlikte, ilişki içerisinde bulunduğu diğer toplumların tarihi hakkında da bilgi sahibi olur; analiz ve sentez yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |