EN
  • Anasayfa
  • TAR225 Moğollar Tarihi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TAR225 - Moğollar Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Moğollar Tarihi TAR225 3 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Dr. Fatih ÇİFTÇİ
Ders Veren
Amaç

Türk-islam tarihi açısından siyasi, ekonomik, kültürel ve dinsel açıdan verdiği etkileri anlatmak.

Ders İçeriği

Bu derste öğrencilere Moğolların kökenleri, Moğol kavimleri, siyasi tarihleri ve kültürleri anlatılmaktadır.

Ders Kaynakları Camiü't-tevarih
Tarih-i Cihanguşa
Yuan Shı
Hei Ta Shı Lu
Moğolların Gizli Tarihi
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Moğol tarihinin kaynakları nelerdir Ders
2 Moğol tarihi hakkında yapılan çalışmalar nelerdir Ders
3 Ünlü Moğol tarihçileri kimlerdir Ders
4 Moğolların kökeni nereye dayanır Ders
5 Cengiz Han kimdir Ders
6 Moğol Orta Asya ilişkleri Ders
7 Moğol Çin ilişkileri Ders
8 Moğol Batı ilişkileri Ders
9 Moğol devlet yapısı Ders
10 Moğol kültürü ve edebiyatı Ders
11 Moğol dini Ders
12 Moğol ordusu Ders
13 Moğol ticareti Ders
14 Moğol milleti Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Moğol tarihi hakkında farkındalık Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Moğol tarihi hakkında farkındalık - - - - - - - - - - - - - -