Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Altınordu Devleti Tarihi | TAR227 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Fatih ÇİFTÇİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Altınordu tarihinin siyasi, ekonomik ve sosyal açılardan incelenmesi. |
Ders İçeriği |
Güney Rus bozkırları, Kuzey Kafkasya, Hazar Denizi ile Aral Gölü arasındaki bozkırlarda kurulan Altınordu’nun kurulması-büyümesi ve dağılmasını ve XIII.-XV. Yüzyıllarda Altınordu’da, Rusya’da ve Orta Asya’da göze çarpan sosyal ve siyasi gelişmeleri incelemek. |
Ders Kaynakları |
A. Yu. Yakubovskiy, Altınordu ve Çöküşü, çev. Hasan Eren, TTK, 1976(2. baskı).
Mustafa Kafalı Makaleler, “Altınorda”, C. II, Berikan Yayınları, ss. 81-85. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | XI. –XIII yüzyıllarda Moğolların gelişinden önce Deşt-i Kıpçak | Ders |
2 | XIII. yüzyılında başında Moğollar ve Moğol istilası | Ders |
3 | Altınordu’nun kuruluşu ve Cuci Ulusu | Ders |
4 | Altınordu’nun siyasi tarihi I | Ders |
5 | Altınordu’nun siyasi tarihi II | Ders |
6 | XIII.-XIV yüzyıllarda Altınordu’nun sosyal ve ekonomik hayatı | Ders |
7 | Altınordu’nun siyasi teşkilatı | Ders |
8 | Altınordu’da şehir hayatı | Ders |
9 | Altınordu’nun kültürel hayatı | Ders |
10 | XIV. yüzyılın üçüncü çeyreğinde Altınordu’da karışıklık | Ders |
11 | XIV. yüzyılın dördüncü çeyreğinde Akordu’nun yükselişi ve Toktamışın Altınordu’yu güçlendirme teşebbüsü | Ders |
12 | 1380-1390 yılların arasında Toktamış - Timur Savaşı | Ders |
13 | Altınordu’nun dağılışı | Ders |
14 | Altınordu hakkında yapılan çalışmalar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, Altınordu döneminin ana kaynaklarını tanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, Altınordu döneminin kültür-sanat ortamını analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, İslam sanatı tarihinde Altınordu çağının önemini irdeler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, Moğolların siyasi tarihi mirasını değerlendirir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, Altınordu sanatı ve mimarisindeki İlhanlı bileşenlerini çözümler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, Altınordu döneminin ana kaynaklarını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, Altınordu döneminin kültür-sanat ortamını analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, İslam sanatı tarihinde Altınordu çağının önemini irdeler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, Moğolların siyasi tarihi mirasını değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, Altınordu sanatı ve mimarisindeki İlhanlı bileşenlerini çözümler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |