Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İlhanlı Tarihi | TAR226 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Fatih ÇİFTÇİ |
Ders Veren | |
Amaç |
İlhanlı tarihini öğrencilere kaynaklarla beraber öğretmek. |
Ders İçeriği |
Moğolların Batıya göçü ile başlayıp İlhanlılar Devleti’nin kuruluş süreci değerlendirilir. İlhanlıların yaşadığı sosyal ve kültürel değişimler takip edilerek 1335 yılında İlhanlı Devleti’nin yıkılma süreci ile ders tamamlanır. |
Ders Kaynakları |
Tarih-i Mubarek-i Gazani
R. Grousset, Bozkır İmparatorluğu: Attila, Cengiz Han, Timur May, Timothy, Moğol İmparatorluğu |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hülagü Han | Ders |
2 | Bağdat zaferi | Ders |
3 | Abbasi halifeliği | Ders |
4 | Hanlar arası gerilim | Ders |
5 | Aynıcalut | Ders |
6 | İlhanlı Astronomisi | Ders |
7 | Abaka | Ders |
8 | Ahmet Teküder | Ders |
9 | Gazan Han | Ders |
10 | Memlükler | Ders |
11 | EbuSaid Bahadır Han | Ders |
12 | Şiilik | Ders |
13 | Tebriz | Ders |
14 | Tarihçilik | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, İlhanlı döneminin ana kaynaklarını tanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, İlhanlı döneminin kültür-sanat ortamını analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, İslam sanatı tarihinde İlhanlı çağının önemini irdeler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, Moğolların sanat tarihi mirasını değerlendirir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, İlhanlı sanatı ve mimarisindeki İlhanlı bileşenlerini çözümler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, İlhanlı döneminin ana kaynaklarını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, İlhanlı döneminin kültür-sanat ortamını analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, İslam sanatı tarihinde İlhanlı çağının önemini irdeler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, Moğolların sanat tarihi mirasını değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, İlhanlı sanatı ve mimarisindeki İlhanlı bileşenlerini çözümler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |