Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Felsefe Tarihi I | TAR351 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Yasin KARAMAN |
Ders Veren | Arş. Gör. Dr. Yasin KARAMAN |
Amaç |
Öğrencilerin felsefe tarihi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Antik çağlardan 18. yüzyıla dek öne çıkmış filozofların görüşlerini incelemek. |
Ders Kaynakları |
Roger Scruton, Modern Felsefenin Kısa Tarihi, çev. Utku Özmakas-Ümit Hüsrev Yolsal, Dipnot Yayınları, Ankara, 2015.
Roger Scruton, Modern Felsefenin Kısa Tarihi, çev. Utku Özmakas-Ümit Hüsrev Yolsal, Dipnot Yayınları, Ankara, 2015. Wilhelm Capelle, Sokrates'ten Önce Felsefe, Pencere Yayınları, İstanbul, 2016 Alfred Weber, Felsefe Tarihi, Sosyal Yayınları, Istanbul, 1998. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,90 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel Giriş | |
2 | Sokrates öncesi Düşünürler: Yunan Düşüncesinin Doğuşu | |
3 | Sokrates ve Platon | |
4 | Aristoteles ve Aristotelesçilik | |
5 | Rönesans Felsefesi | |
6 | Machiavelli ve Makyavelcilik | |
7 | Ara sınav | |
8 | Descartes: Cogito ve Kartezyen Devrim | |
9 | Thomas Hobbes: Leviathan ve İnsan insanın kurdudur | |
10 | Spinoza | |
11 | John Locke ve David Hume: İngiliz Deneycileri | |
12 | Leibniz: Polymath kimdir? | |
13 | Kant ve Aydınlanma | |
14 | Genel Bakış |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Antik çağdan 18. yüzyıla dek felsefe faaliyetlerini betimleyebilecektir. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Felsefe tarihi hakkında genel bir fikir sahibi olmak. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Felsefenin temel kavramlarını öğrenmek. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Antik çağdan 18. yüzyıla dek felsefe faaliyetlerini betimleyebilecektir. | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Felsefe tarihi hakkında genel bir fikir sahibi olmak. | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Felsefenin temel kavramlarını öğrenmek. | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |