Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Arapça I | TAR245 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Fatih ÇİFTÇİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere A1 seviyesinde Arapça öğretmek |
Ders İçeriği |
Arapça Gramer ve okuma anlamaya yönelik metinler |
Ders Kaynakları |
El Arabiyyetü Lin Naşiin
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,63 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Arap alfabesi | Ders |
2 | fiiller | Ders |
3 | isimler | Ders |
4 | zamirler | Ders |
5 | zarflar | Ders |
6 | edatlar | Ders |
7 | saatler | Ders |
8 | isim tamlaması | Ders |
9 | sıfat tamlaması | Ders |
10 | sayılar | Ders |
11 | cinsiyet | Ders |
12 | cümle bilgisi | Ders |
13 | sorular | Ders |
14 | hikaye okuma | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, Arapça ve Türkçe dil mantıklarını öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Her iki dilde çeviri tekniklerini kavrar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Arapça kelime dağarcığını artırır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Her iki dilde hangi kelime hangi kelimeyi karşılayacağı yeteneğini kazanır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, Arapça ve Türkçe dil mantıklarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Her iki dilde çeviri tekniklerini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Arapça kelime dağarcığını artırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Her iki dilde hangi kelime hangi kelimeyi karşılayacağı yeteneğini kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |