Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fransızca II | TAR238 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Fatih ÇİFTÇİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Önceki dönem öğrenmelere devam ederek Fransızca geliştirmek, |
Ders İçeriği |
Fransızca A2 seviyesi kazandırmak. |
Ders Kaynakları |
Her Yönüyle Fransızca Dilbilgisi - Yusuf Polat
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | tercihleri dile getirme -zevk ve beğeniler - görüşleri dile getirme | Ders |
2 | -fkir sorma -fikir açıklama -zıt bir fikri açıklama | Ders |
3 | hoşlandıklarını dile getirme -başkasına tavsiyelerde bulunma | Ders |
4 | - zevklerini dile getirme - tercihlerini dile getirme | Ders |
5 | yakın geçmişteki olaylarla ilişki kurma -geçmişle ilişki kurma - alşkanlıklarla kullanım -imparfait | Ders |
6 | -imparfait’nin kullanımı -İmp. ile passé-composé’nin kullanımı - imp. ve p.c. bir arada kullanımı -tasvirlerde imp. biten eylemlerde p.c | Ders |
7 | Imparfait konusu genel tekrar | Ders |
8 | -geçmişteki olayları anltma -hatıralar -niyet ve amacı açıklamak -ilk göz ağrısı | Ders |
9 | -Citroen firmasının geçmişteki efsane arabası -bu hikâyeyi anlatırken geçmiş zamanları kullanma | Ders |
10 | -öngörü açıklama -gelecek zamanı öğrenme -ihtimal açıklama -Kesinlik anlatma | Ders |
11 | plan ve proje yapmak - niyetini belirlemek -zamanı tesbit etmek -gelecek zamanı öğrenmek | Ders |
12 | bir şart koymak -proje yapmak - bir niyet belirleme ve açıklama -kuralsız fiilerin futur zamanı | Ders |
13 | -Futur yani gelecek zamanı öğrenme -geleceğe yönelik fikirler -kuralsız fiilerin futur zamanı | Ders |
14 | hikaye okuma | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel Franszıca okuma becerilerini öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Temel Franszıca konuşma becerilerini öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Fransızca öğrenim sürecini desteklemek amacıyla dil, yazın ve öğretim uygulamalarıyla ilgili çeşitli yayınları | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sosyal ve mesleki yaşamda Fransızca sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme becerisi. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çeviri etkinliğinin gereklerini bilme, uygulama ve farklı metin türlerini bir dilden diğerine aktarma becerisi. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel Franszıca okuma becerilerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel Franszıca konuşma becerilerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fransızca öğrenim sürecini desteklemek amacıyla dil, yazın ve öğretim uygulamalarıyla ilgili çeşitli yayınları | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal ve mesleki yaşamda Fransızca sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çeviri etkinliğinin gereklerini bilme, uygulama ve farklı metin türlerini bir dilden diğerine aktarma becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |