Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Avrupa İktisat Tarihi I | TAR359 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste öğrencilerin Avrupa ekonomisi hakkında bilgi sahibi olması ve tarihsel süreçte meydana gelen olayların ekonomik arka planının anlaşılması hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Bu derste iktisat tarihinin önemi kavranmaya, Avrupa'daki ekonomi politikaları ve modelleri incelenmeye, ticaretin devletler arasındaki ilişkiler üzerindeki rolü anlaşılmaya, devletlerin ekonomi pratiklerini etkileyen sosyo-kültürel gelişmeler değerlendirilmeye çalışılacaktır. |
Ders Kaynakları |
Donald Quataert, Osmanlı Devleti'nde Avrupa İktisadi Yayılımı ve Direniş (1881-1908), İletişim, İstanbul 2021.
Prasannan Parthasarathi, Avrupa Zenginleşirken Asya Neden Yoksul Kaldı? Küresel Ekonomik Ayrışma 1600-1850, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2019. Merry E. Wiesner-Hanks, Erken Modern Dönemde Avrupa 1450-1789, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2013. Michel Beaud, Kapitalizmin Tarihi 1500-2010, Yordam Kitap, İstanbul 2018. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
4 | David Ricardo ve İktisadi Anlayışı | |
5 | T. Robert Malthus ve Nüfus-İktisad İlişkisi | |
6 | Karl Marx ve İdeolojisi | |
7 | Henry George ve Fisher’ın İktisad Anlayışı | |
8 | Arasınav | |
9 | Misses ve İktisadi Görüşü | |
10 | Avusturya Okulu: Menger ve Arkadaşları | |
11 | Milton Friedman ve İktisada Katkıları | |
12 | Keynesyen Model | |
13 | Schumpeter ve İktisad Modeli değerlendirilmesi | |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|